Bästa medicinen mot grov ångest

Mer
7 år 3 månader sedan #905846 av Kattzy
Under min psykotiska period nu har jag ätit zeldox.
Står på 80mg/dag och gjort en vecka snart. Ångesten är samma som innan jag började.
Ska till läkaren imorgon.

Är det NÅGON som kan tipsa om en bra medicin mot överjävlig ångest?
Risperdal och abilify fungerar jag inte på!

Är överviktig. Hjälp mig! Klättrar på väggarna här hemma trots benzo och inderal och theralen
Mer
7 år 3 månader sedan #905848 av Geta
Om man står ut brukar ångesten gå över.
Mer
7 år 3 månader sedan #905853 av Drummer
Seroquel kan vara bra mot ångest! De vanliga tabletterna kan ha effekt redan efter 20 minuter! Annars så kan du fråga om Benso men då får du bara ta det vid behov för om du tar det dagligen så kommer du få höja dosen vilket kan göra att du utvecklar ett beroende! Nackdelen med Benso är att du kan få mer ångest än innan du tog dom när dom börjar tappa sin effekt!
Mer
7 år 3 månader sedan #905854 av Kattzy
Mer mediciner
Mer
7 år 3 månader sedan #905856 av Kattzy
Är zyprexa bra? Jag skiter i viktuppgång.. den får jag ta tag i senare. Måste få bukt med det här
Mer
7 år 3 månader sedan #905858 av Nissegossen
Man tar inte bort ångest med medicin, den sitter enbart inom dig, den förmår inte ett dugg i irl, det som gäller för att få bort ångest och rädslor, är att gå emot ångesten och utmana den och inte kompromissa med vad ångesten säger att du skall göra. Man kan pressa en människa såväl som en råtta i ett hörne där inte råttan ser någon utväg, då går den till anfall mot faran hur stor den än är.

jag var så pressad att jag gjorde samma sak och gick igenom ångesten och sade gör vad ni nu vill, för jag gör inte ett skit överhuvudtaget som ni säger. Jag fick värre ångest jag någonsin haft, men stod på mig, hur mycket ångesten än lade i andra vågskålen och fann att vad ångesten sade hände ingenting. För varje gång därefter har det lättat för varje gång och idag har jag ingen ångest inga rädslor, men iakttar normal försiktighet.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum