Seroquel.

Mer
19 år 9 månader sedan #2922 av ophelia
Seroquel. skapades av ophelia
Någon som har ätigt seroquel länge? Jag vill veta om ni gått upp mkt i vikt?
Mer
19 år 9 månader sedan #2971 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Seroquel.
Hej!

Jag hittade följande på Medscape om Seroquel:

In a study of patients with schizophrenia treated with either olanzapine, risperidone, quetiapine (Seoquel), or haloperidol, it was found that weight gain was highest with olanzapine.[14] Data were gathered at a single point in time and patients had been treated for at least 4 weeks. Weight gain was considered to be an adverse event in 74.5% of patients treated with olanzapine, 53.4% of patients treated with risperidone, 40% of the haloperidol-treated patients, and 13.5% of patients on quetiapine. The proportion of patients experiencing a "clinically relevant weight gain" of >/= 7% of baseline weight was 45.7% of those on olanzapine, 30.6% of those on risperidone, 22.4% of individuals on haloperidol, and 0% of those on quetiapine.

mp.medscape.com/cgi-bin1/DM/y/hi ... ys0F7NJ0Al

Om man skall tro detta så är viktuppgång ett mindre problem med Seroquel än de andra nya antipsykotika och att ingen verkar gå upp mer än 7 % av utgångsvikten i alla fall under kortare tid. Det verkar som om det kanske är något annat än Seroquel som orsakat din viktuppgång.

Admin
Mer
19 år 9 månader sedan #2977 av ophelia
Svar från ophelia i ämnet Seroquel.
Tack för ditt svar!
Mer
19 år 8 månader sedan #3815 av tryskey
Svar från tryskey i ämnet Seroquel.
jo, jag har ätit Seroquel i två år.
jag kanske gick upp lite i början *försöker minnas* men sedan gick jag ner i vikt i stället.
var överviktigt innan då jag gick upp en massa av Leponex.