Utsättningssymtom Abilify

Mer
6 år 9 månader sedan #956059 av Gardenia
Nu har det gått 8 veckor sedan jag fick den tredje och senaste injektionen med Abilify Maintena 400 mg och har inte heller tagit några tabletter sedan dess, tänkte hur det är att sluta helt med medicinen utan att trappa ner? Enligt Läkemedelsverket är ca 1/4 av medicinen kvar i kroppen efter 2 månader, då halveringstiden är på 1 månad. Är så fruktansvärt trött och seg, blir helt utmattad av att bara ta en promenad, tidigare tränade jag mycket löpning. Kanske tröttheten beror på att jag fortfarande har kvar medicin i kroppen?
Mer
6 år 9 månader sedan #956089 av Nissegossen
Det, om du haft en psykos, beror inläggningar efteråt med en ny psykos att om du slutar abrupt utan läkares inrådan att det går mellan 3 till 6 mån innan du hamnar på psykakuten med en galopperande psykos.

Många av oss har slutat på egen hand med medicin, jag behöver inte gå längre än till mig själv. På den tiden svartvit TV=Svartvita polisbilar, de körde mig till psykakuten efter att tagit med mig, när jag var psykotisk för att jag avslutat behandlingen själv.

Skall du sluta, gå till läkaren och hör vad denne säger. Sluta INTE på egen hand.

Du kan räkna på ena handen hur många som avslutat sin medicinering och att det har gått väl.

Alltid med läkares vetskap, aldrig utan. Helst vill jag säga till dig att när läkaren vill trappa ut, inte förrän då trappa ned för att sluta medicinera.

Vill du ha polisen på dörren, avsluta, men på egen risk. Har polisen fått order på att hämta dig gör de det även om du låst dörren. Öppnar du inte dörren får du själv betala dörren. De hämtar dig punkt.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #956093 av Nissegossen
Miljöombyte, jag bor i Göteborg? I så fall bor du i Göteborg eller i närheten kan vi träffas, jag är öppen för kontakt. Jag har 7 min gångväg till psykakuten på Östra. 8O

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 9 månader sedan #956095 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Utsättningssymtom Abilify
Miljöombyte är alltid bra, jag bor i Sthlm.
Mer
6 år 9 månader sedan #956097 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Utsättningssymtom Abilify
Kanske har du depression, som kan komma efter psykos. Här kan du se om du har depression:
www.viska.se/sjalvtester/har-jag-depression
Slutar du med antipsykotikan kommer du troligast få en psykos och en inläggning till.
Mer
6 år 9 månader sedan #956102 av Gardenia
Svar från Gardenia i ämnet Utsättningssymtom Abilify
Tack, jo jag har nog en depression map omständigheterna.