Hur gör ni för att få förnyat recept och få sänkt dos?

Mer
6 år 8 månader sedan #966618 av Nissegossen
Skriver ett PM eller ringer min ssk, han är medlem på viska och är bra att ha och göra med. Sköter alla kontakter med öppenvården genom honom.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 8 månader sedan #966619 av Carmen Al Kebab
För att få sänkt dos, hur gör du där?
Mer
6 år 8 månader sedan #966624 av Nissegossen
För det mesta är det enkelt. säger till min ssk vid injektionen vilken dos jag vill ha och hen ger mig dosen, visserligen brukar jag vilja ha en höjning, men jag och ssk har rätt att ta en lägre eller högre dos i samtal med varandra. För det mesta en högre dos från min sida, men vi har rätt att genom samråda ta även en lägre dos. Tillstånd givet av läkare.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 8 månader sedan #966625 av Carmen Al Kebab
Du menar att sskor bestämmer vilken medicinstyrka du ska ha? Trodde de hade ingenting med det att göra förutom att förmedla information.
Mer
6 år 8 månader sedan #966629 av Nissegossen
ssk utför läkarens order och bara det. Att jag fått förtroendet av läkaren är en ynnest som troligen få har. ssk kommer hem till mig och ser då hur jag har det i vardagen och är det inget som avviker har han ju möjligheten att tillsammans med mig, rådgöra med mig och finner han det OK! Så gör han efter det.

Det är alltid så att han kan ta upp eventuella problem med psykiatrikern per telefon eller i direkt samtal vad ssk ser och tycker.

Det är ingalunda något som har med charlataneri att göra.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 8 månader sedan #966828 av Admin1
Det går att förnya recept via Mina vårdkontakter. Enkelt och smidigt. Skaffa ett Personligt Ombud via kommunen, som hjälper dig att få sänkt dos eller be dina föräldrar att ringa och prata med läkaren.