Om man är övermedicinerad och läkaren säger nej, vad göra då

Mer
6 år 8 månader sedan #968343 av Carmen Al Kebab
Om man är övermedicinerad och läkaren säger nej, vad göra då? Då kan ju inte det personliga ombudet bara lägga sig platt?

Min familj har mycket sällan hjälpt mig om att sänka dosen, det har jag fått göra själv näst intill hela tiden... Faktum är att det är min familj som vill att allt ska vara perfekt och när det inte är perfekt så säger de allt till psykiatrin som kommer förmodligen tro "Ahaaaaa, nuuuu har han psykoooos, vi låser in han".

Helt enkelt, familjen och psykiatrin är samma sida av samma mynt... De vill kontrollera mig, så nu måste jag ha personligt ombud och skita i familjen så gott det går.
Mer
6 år 8 månader sedan #968359 av Admin1
Det låter som om du ofta har psykoser och därför vill psykiatrin och dina anhöriga slippa det. Om du inte varit inlagd eller haft psykossymptom på 2 år kan det vara aktuellt med dossänkning. Dossänkning ökar risken för psykos, så det gäller att du har argument som t.ex biverkningar.
Mer
6 år 8 månader sedan #968395 av Carmen Al Kebab
Jag blev inlagd senast för en skit orsak, vad är det som hindrar de att göra liknande saker igen?
Mer
6 år 8 månader sedan #968406 av zoegas
Hur vet du att du är övermedicinerad?

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
6 år 8 månader sedan #968412 av Geta
Min erfarenhet är att läkarna inte alls vill övermedicinera idag. Det är bara att elda för kråkorna.
Mer
6 år 8 månader sedan #968456 av Kurran
Hej,

Jag har också varit övermedicinerad. Det är min erfarenhet att det enda läkarna inom psykiatrin kan är att skriva ut mediciner.

Nu håller jag på att trappa ut min medicin. Det är svårt, har misslyckats förut. Denna gången går det bra. Jag äter minsta dosen två till tre kvällar i veckan. De övriga dagarna inte någon medicin. Mår mycket bättre. Visst jag har svackor fortfarande men har fått tillbaka livet på sätt och vis.

Ska tilläggas att jag också slutat att röka och dricka alkohol