Om man är övermedicinerad och läkaren säger nej, vad göra då

Mer
6 år 8 månader sedan #968506 av Admin1

Carmen Al Kebab skrev: Jag blev inlagd senast för en skit orsak, vad är det som hindrar de att göra liknande saker igen?

Vad var orsaken till LPT:n?
Mer
6 år 4 månader sedan #1005054 av scannercicret
Jag han i början inte mer än att bli friskförklarad. Så drog dem in mig med polisen och till psykiatrin. Nu mera är det nära tvärt om. Om jag inte följer deras personliga regler så bliver det polisen och akut psykiatrin.
Mer
6 år 4 månader sedan #1005128 av Cosmos

Carmen Al Kebab skrev: Om man är övermedicinerad och läkaren säger nej, vad göra då? Då kan ju inte det personliga ombudet bara lägga sig platt?

Min familj har mycket sällan hjälpt mig om att sänka dosen, det har jag fått göra själv näst intill hela tiden... Faktum är att det är min familj som vill att allt ska vara perfekt och när det inte är perfekt så säger de allt till psykiatrin som kommer förmodligen tro "Ahaaaaa, nuuuu har han psykoooos, vi låser in han".

Helt enkelt, familjen och psykiatrin är samma sida av samma mynt... De vill kontrollera mig, så nu måste jag ha personligt ombud och skita i familjen så gott det går.

Du måste säga till vården att de inte ska blanda in föräldrarna! För mig funkade det men då hade jag berättat om mina totalt vridna föräldrar och så syskon som sket i mig.

(Kanske du inte är något troll alls. Fast ung är du och har ingen förståelse för äldre på forumet!)