Jag håller inte med henne ett dugg.

Mer
6 år 8 månader sedan #968694 av Lelle
det var när jag var inlagd i januari dvs. i början av året. Hon satte in mig på Zyprexa och sade att jag skulle ta promenad varje dag som ingick i behandlingen. hon ville också att jag skulle använda mina glasögon mera.

Men när jag skulle skrivas ut på utskrivningsmötet så sa läkaren såhär: "Man kan inte säga att mediciner ger viktuppgång för det mesta är upp till en själv". Jag tycker det är fel!! en del går bara upp på medicinerna och andra får dessutom jätte svår hunger pga medicinerna så det inte går att stå emot. Jag tänker att läkaren har mycket att lära!
Mer
6 år 8 månader sedan #968699 av Geta
Ja, läkarna har inte känt den djävulusiska hunger som man kan känna på antipsykotika. Det finns ingen botten i magen.
Mer
6 år 8 månader sedan #968706 av Nissegossen
Frågade min dåvarande psykiatriker om han själv provat de mediciner han skrev ut? Nä, det skulle jag inte våga...

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
6 år 8 månader sedan #968747 av Lelle
ja hon hade inte kommit så långt, trots att hon skrev mest ut Zyprexa, den som ger mest hunger och viktuppgång
Mer
6 år 8 månader sedan #968981 av Admin1
Hon borde sagt till dig väg dig varje vecka och om du gått upp mer än 3 kg kontakta mig.
Mer
6 år 8 månader sedan #968991 av islaa
Nä jag håller inte heller med. Zyprexa gör en till ett monster, hon kanske skulle prova själv och omvärdera vad som är självdisciplin och vad som är medicin. Kräv ett annat preparat.