social fobi

Mer
17 år 8 månader sedan #46596 av hypersoniq
social fobi skapades av hypersoniq
Hejsan allihopa!

Jag har idag seroxat som sägs hjälpa vid nedstämdhet och social fobi. Detta är dock ej tillräckligt finns det någon annan medicin vid social fobi, någon nämnde cipramil. Är det någon skillnad på seroxat och cipramil
  • erfaren
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #46601 av erfaren
Svar från erfaren i ämnet vilket läkemedel är bäst
Ja det är stor skillnad på de olika preparaten, dvs också på hur var o en svarar individuellt på preparaten. Jag personligen har blivit hjälpt av cipramil (som tog bort fobier)sen finns det ett annat som inte tar bort sex-lusten som de flesta sk lyckopiller gör. Om du nu byter till t ex cipramil, så var beredd på att du mår sämre ett tag (det gör man alltid vid byte)och vänta minst 3 veck. på efffekten, eller ännu hellre upp till 1,5 månad.
En bra tablett för att lugna nerverna före effekten på cipramilet kommit igång, är xanor,den innehåller inte benziodier, är snällare..Om du vill veta ngt mer så skriv det här (som du gjorde sist, alltså undrade vem som pratade om cipramil. kram
  • Janne
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #46608 av Janne
Svar från Janne i ämnet social fobi
Det stämmer dock inte det du säger om xanor att det inte är en benzo men ibland kan man behöva någon lindring, innan det antideppressiva börjar fungera.

Dock så är det bättre att få stesolid pga att det har längre halveringstid så det är inte lika lätt att fort blir beroende av den som tex Xanor som väl anses som en av de svårare att sluta med.
  • Janne
  • Besökare
  • Besökare
17 år 8 månader sedan #46609 av Janne
Svar från Janne i ämnet social fobi
Jag glömde att säga att jag själv äter zoloft mot social fobi och nedstämdhet och för mig fungerar den mycket bra mot social fobi. Kan utan problem gå ner på affären eller möta folk på byn :)

Det var inte lätt innan vill jag lova :(