Vilken antipsykotika tar du idag, hur länge har du använt den och vilka biverkn?

Mer
5 år 3 månader sedan - 5 år 3 månader sedan #1117326 av Carmen Al Kebab
Last edit: 5 år 3 månader sedan by Carmen Al Kebab.
Mer
5 år 3 månader sedan #1117349 av MsTibbs
Jag har 20mg Zyprexa och 3mg Invega. Ska enligt plan gå över till Latuda av viktskäl. I övrigt inga biverkningar och få symtom. Zyprexa är good shit i övrigt
  • RainDrops
  • Besökare
  • Besökare
5 år 3 månader sedan #1117373 av RainDrops
Fluanxol injektion varannan vecka! Akitisi som biverkningar första halv året som var extremt plågsamt! Men det var värt det! Sedan på kvällen 400 mig Quetiapine mot sömnen, PTSD och mina bipolära depressioner som leder till akuta psykoser!
Sedan förvaring (första SSRI antidepressiva i världen mycket potential) man använder det som en sista utväg för OCD när ingenting annat funkat och man har typ testat allting redan! Som tex klozapin mot schizofreni när ingenting annat fungerat! Och förvaring visade att läkaren hade rätt det tog bort mestadels i större delar i perioder mitt OCD. Biverkningar är sexlusten men det är det värt!
Mer
5 år 3 månader sedan #1117397 av Admin1
Psykosregistret har kollat läkemedelsbiverkningar vid psykossjukdom:
Läkemedelsbiverkningar:
Allvarliga 1 %
Medelsvåra 8 %
Lindriga 14 %
Mer
5 år 3 månader sedan #1117416 av krokus
Abilify de senaste 12 åren. Har förstoppning som jag behandlar med Inolaxol. Ibland rycker det i mungipan, men psykiatern säger att det kan vara tics. Jag har inga andra tics, hade inte det som barn heller.
Mer
5 år 3 månader sedan #1117423 av 1Dave
Paliperidon sen 2015.
Dämpar känslolivet vilket jag tycker är allvarligt. Men psykiatrin struntar i det.

/Dave