Admin1, kan du svara på denna fråga?

Mer
4 år 11 månader sedan #1155521 av Geta
Hjärtsjuka brukar ofta ha vattendrivande, när pumpen inte fungerar.
Mer
4 år 11 månader sedan #1155524 av Nissegossen

Geta skrev: Hjärtsjuka brukar ofta ha vattendrivande, när pumpen inte fungerar.


Finns två, vilken? Tror du rodnar...Den har inte fungerat på år och dar

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 11 månader sedan #1155772 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Admin1, kan du svara på denna fråga?
Vad skönt det måste vara att leva stund för stund klanggedin, för då måste man tycker jag åtminstone vara väldigt duktig på att befinna sig i nuet, att bara vara här och nu , inga fladdrande tankar kors och tvärs utan i stunden här och nu.
Mer
4 år 11 månader sedan - 4 år 11 månader sedan #1155778 av Klanggedin
Problemet för mig är att när jag är intensivt fokuserad på det som händer så kan plötsliga saker som händer göra att jag tappar fokus och en tanke dyker upp. Det är inte så roligt att behöva tänka om, alltså när det som sker inte stämmer överens med min karta och då blir jag irriterad. Det är jobbigt på så vis att när saker inte är som jag tror så uppstår frustration. Det hela går ibland så fort att jag knappt hinner reagera och då kan jag köra på även om det jag tror är fel.

Annars tror jag att vår förmåga att leva i nuet beror på vår förmåga att säkerställa att saker i vårt förgångna inte kan skada oss. Det är väldigt svårt att förklara men jag ser det som att jag har emotionella laddningar, alltså motivationer som jag måste använda för att veta vad jag ska göra, i relationer till exempel. Fantasier är ett uttryck för dessa energier och skapas för att vägleda oss i något sammanhang. Det är en motivation vi bär med oss helt enkelt som man måste ta vara på för att kunna interagera på ett korrekt sätt. Så det är mitt tips. Var villig att tänka kring dina motivationer och acceptera att dom kan va aggressiva, depressiva eller vad som helst. Dom representerar något verkligt och du ska använda/ta vara på dom så gott du kan.

Jag kollar på Jordan Peterson just nu och det är som amfetamin!
Jag kan ha misslyckats att kommunicera det jag gör.
Last edit: 4 år 11 månader sedan by Klanggedin.