Jag behöver en 15 mg's Melatonin depot

Mer
4 år 10 månader sedan #1161913 av Geta
Fransmän vill inte tala engelska. De vägrar.
Mer
4 år 10 månader sedan #1163320 av Richard
Även i Tyskland är Melatonin receptfritt, men kostar typ 8 ggr så mycket som de jag köper från Polen. Fick dock ett paket Melatonin Depot av min pappas kusin i Stuttgart. Provar den nu o hoppas på att få sova hela natten.
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1165415 av Richard
Jag fick ett paket Melatoflexx...



Det säljs receptfritt även i Tyskland. Men det är ändå 8 ggr billigare att köpa från Polen...

Nu när det är så varmt, så somnar jag runt 23-tiden. Vaknar runt 05. Vill sen sova mer, ibland somnar jag, ibland inte...
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Richard.
  • ingrid64marie
  • Besökare
  • Besökare
4 år 9 månader sedan #1165466 av ingrid64marie
Svar från ingrid64marie i ämnet Jag behöver en 15 mg's Melatonin depot
Varför ber du inte läkaren att skriva ut AGB melatonin på recept i stället, bara undrar det blir lättare, man behöver inte bli utan melatonin till natten.
Mer
4 år 9 månader sedan #1165563 av Admin1
Richard,
Vad tyckte din tyske släkting om effekten av melatonin?
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1165651 av Richard
Tror hon tyckte det hjälpte lite för sömnen.

Nu har jag beställt 180 st kapslar Melatonin på 10 mg styck, de kostade 400 kr o räcker i ett halvår. Men jag behöver egentligen runt 10 mg på kvällen, o sen kanske 5 mg runt 04-05-tiden, men oftast är jag bara vaken 15-30 minuter då. Somnar nästan alltid om.

Man kanske kan skapa depotvariant av de... Pappa förklarade hur några exempel av depotmedicin fungerar, det kan vara att man tillsätter lösliga plaster o sånt. Depotsprutor brukar ofta bestå av ett dekanoat-salt av den aktiva substansern, Haldol-tabletter innehåller haloperidolhydroklorid, medans Haldol-sprutan består av haloperidoldekanoat.

Jag vet inte hur man gör egna melatonin-depot!?

Jag tar 3-4 st Melatonin 3 mg, nu var kväll o slipper för det mesta både min Theralen o Imovane. Det är bättre att ta hjälp av ett naturligt hormon, som redan finns i kroppen, som man får i sig via maten, men som löjligt nog är receptbelagt i Sverige och Danmark. I Nederländerna, Tyskland, Frankrike o jag tror i Belgien o Luxemburg där jag var nyligen, säljs det som kosttillskott. Dyrt, men det säljs billigt i Polen, 7-8 ggr billigare i Polen. O det är inte straffbart att importera de.

Kanske man kan köpa Kaprinsyra (dekansyra), o göra ett alldeles eget melatonindekanoat!? Eller kanske blanda med nån halvlöslig plast? Tänk gelatineffekt.
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Admin1.