Fan vilken bra medicin.

Mer
4 år 8 månader sedan #1177610 av Lelle
Fan vilken bra medicin! Tack och lov att dom gjort en medicin som Quetiapin. Jag tar en 200 mg morgon kl 8 och en 200 mg kväll kl 18. Det är den vanliga Quetiapin.

Och det fungerar så himla bra! Och även om den är halverad fortsätter den ha stark verkan ändå just för att den biter så bra på mig! Den gör precis rätt på mig! Den biter exakt på min sjukdom!

Effekten är den bästa jag kan få och ändå så blir jag inte heller hungrig av Quetiapin. Jag går inte heller upp i vikt av Quetiapin. Jag kan inte få en bättre medicin! Bäst effekt och ändå ingen viktuppgång eller hunger. Det kan ju inte bli bättre!

Jag tänker nu ta Quetiapin i en 10-års period. Det är möjligt att jag ibland lägger till annan neuroleptika som kombination kanske - men Quetiapin kommer jag alltid hålla fast vid och det får bli 10 år. Till år 2030.

Dock verkar Quetiapin så bra så jag tror inte jag behöver lägga till någon annan faktiskt!

Det är den rätta. Zyprexa tar jag inte längre... slutade för ett tag sen och Quetiapin är mycket starkare!!
Mer
4 år 8 månader sedan #1177621 av Maxjohan1983
Är det inte dumt att minska mycket på anti-psykotika? Halvera Quetiapin och helt ta bort Zyprexa?

Förstår inte varför du går med på det! då det funkat bra med arbete och allt!

400 mg är ingen hög dos, och Quetiapin är inte speciellt stark.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1177628 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Fan vilken bra medicin.
Det är inte dumt. När jag skrev halverad syftade jag på halveringstid! inte att jag halverat dosen på Quetiapin!

Det där tror jag inte ett dugg på! Quetiapin är mycket starkare än Zyprexa! Det är Zyprexa som inte är speciellt stark...
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Lelle.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1177642 av Maxjohan1983
Jag jämför inte med Zyprexa utan risperdal och haldol! Jag har en fil på datorn någonstans men hittar den inte nu, där står styrkor om olika typer av anti-psykotika.

Sedan stod jag på 800 mg Quetiapin en gång i tiden. Utan att den bet speciellt bra.

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Maxjohan1983.
Mer
4 år 8 månader sedan #1177644 av Lelle
Svar från Lelle i ämnet Fan vilken bra medicin.
OK men det är olika ju. Har märkt att Quetiapin fungerar bäst. På zyprexa var jag tvungen att ta extremt hög dos för att få den fungera något sånär, det var 30 milligram vilket är överdos. Det var inte värdigt.
Mer
4 år 8 månader sedan #1177650 av Maxjohan1983
Jo, men du stod ju både på Zyprexa och Quetiapin?? Försöker bara hjälpa dig herr boj. Så du slipper psykoser :)

“Give me six hours to chop down a tree and I will spend the first four sharpening the ax.”
- Abraham Lincoln