Föreläsning om Haloperidol (haldol).

Mer
4 år 5 månader sedan #1200354 av Geta
Föredrog nästan Hibernal framför Haldol.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200660 av Admin1
Hibernal gav trötthet, men liknade nyare antipsykotika med mindre parkinsonism. Haldol är nog värst på parkinsonism.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200706 av wasp
hkboj! Naturvetarprogrammets ämnen har även jag läst och räknat. Du behöver inte på ett så populärvetenskapligt sätt förklara. Utan de ämnena är ingen ens behörig sökande till tandläkare, läkare, apotekare, eller veterinär. Vet du varför? I all naturvetenskap ingår matte, eller fysik/kemi som är tillämpad matte. Sedan kan du lära dig farmakologi på populärvetenskaplig basis. Läs på lite mer i Illustrerad vetenskap t ex så lär du dig facktermer, men en läkare, tandläkare eller veterinär får plocka sönder kroppen och dess organ i atomer praktiskt taget.
Mer
4 år 5 månader sedan #1200781 av Nissegossen
Domen, vi skall gå upp i atomer!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
4 år 5 månader sedan #1201141 av wasp
Uttryckte mig galet Ng! Tandläkare, läkare och veterinärer får lära sig kroppen (även djurs kroppar, vi är ju alla däggdjur) från dess minsta byggstenar dvs celler och dess näring. Minns att cellbiologi skulle komma redan första höstterminen, tillika med anatomi och histologi. Vänta ett tag nu! Medicinsk och fysiologisk kemi 14 poängstenta också. Tror de här momenten heter integrerad fysiologi numera!
Mer
4 år 5 månader sedan #1201149 av Geta
Min systerdotter har en kompis som har börjat läsa till läkare i höst. De fick börja med cellen.