Höjd dos

Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1292583 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Höjd dos
Det Fantasio vill ha i det läget är Stesolid förmodligen, men det får han inte.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Nissegossen.
Mer
3 år 6 månader sedan #1292606 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Höjd dos
När man blir inlagd höjs oftast dosen tillfälligt. Det kan vara bra att ha en överenskommelse med läkaren vilken dos man skall höja till vid försämring. Detta för att minska risken för återfall.
Mer
3 år 6 månader sedan #1299178 av Zoidar
Svar från Zoidar i ämnet Höjd dos
Känt mig stabil nu ett tag. Dags att sänka 16mg till 12mg?

Anchored in Christ ✟

Mer
3 år 6 månader sedan - 3 år 6 månader sedan #1299180 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Höjd dos
Du kanske ska gå till en kyrka Fantasio? Inte för att det är min bag, men du tror ju lite på Gud typ. Träffa folk, ha en tid att passa, någonstans att gå och kanske utforska din tro? Alpha kurs?

Jag tror att du drar ner dig själv i negativa cyklar när du tycker allt är tråkigt och jobbigt. Du behöver bryta det. Bryta en negativ spiral. Det är bra att du skriver här på Viska. Men ibland måste man gaska upp sig. Det är inte så lätt alla gånger. Men när du har en bättre dag - hitta på något. Vi måste alla ha in positiv feedback i systemet. Annars går man ju under. Mediciner har du ju provat länge nu. Du kanske behöver något mer? Och då tänker jag inte på mer mediciner, utan positiv input i ditt liv. Våga flyg.
Last edit: 3 år 6 månader sedan by Admin1.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 6 månader sedan #1299190 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Höjd dos
Min fd arbetskamrat som också går till mötesplatsen går i kyrkan. De tar promenader vid de så kallade åbackarna, en lummig sträcka. Sedan sjunger de och enligt den före detta arbetskamraten utstöter de ljud. Det verkar ju vrickat. Fast jag kan ju följa med honom.

Det där med permanent doshöjning är en sanning med modifikation. Jag stod på 700 milligram Clozapine o fick sänkt till 600. Sedan fick jag Zypadhera och då sänktes dosen till nuvarande 300 milligram om dagen. Höj dosen vid försämrat mående, sänk den när det lugnat ned sig.
Mer
3 år 6 månader sedan #1299192 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Höjd dos
Det låter som en idé, att följa med din vän till kyrkan. Du kan ju kolla upp hur det är.