Citalopram

Mer
19 år 8 månader sedan #3879 av Interlude
Citalopram skapades av Interlude
Hej, jag har börjat använda Citalopram, gått ungefär tre veckor nu men jag känner ingen större effekt. Läkaren sa att det skulle komma ungefär efter 1-2 veckor. Det enda jag känner nu är likgiltighet och maktlöshet som nästan är värre än det tillsåtndet jag var i innan.

Är det någon som använder det läkemedlet och känner av en väldig kraftlöshet,yrsel,illamående,trötthet och irritation ? Jag får ont i magen efter nån timme att jag tagit min dagliga dos, sedan diarre.
Kan man på något sätt lidra biverkningarna...för det är jue inge kul med diarre hela tiden :lol:
Mer
19 år 8 månader sedan #3888 av Moonlight
Svar från Moonlight i ämnet Citalopram
Är det cipramil du menar, har för mig att det är samma sak. Iallafall, jag tog 60 mg i ett år, jag märkte inga biverkningar förrutom svettningar. Jag blev helt återställd, och jag tror att du ska tänka på att ha mat i magen innan du tar dom, det behöver inte vara en stor middag utan bara nåt lätt.
Mer
19 år 8 månader sedan #3896 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Citalopram
Jag har tagit Citalopram i totalt ett år, men jag har använt dosen 10 mg/dag, eftersom jag blev illamående av 20 mg/dag. Efter en tid fick jag också yrsel.

Biverkningar är ofta beroende av dosen. Högre dos - högre risk för biverkningar. Jag tycker att du skall ringa läkaren och prata om dina besvär. Möjligen kan en lägre dos vara ett alternativ. Kvinnor verkar också ofta kunna klara sig på halva normaldosen dvs de klarar sig med lägre doser än män.
Mer
19 år 8 månader sedan #3915 av Interlude
Svar från Interlude i ämnet Citalopram
jo jag ska nog prata med "min" läkare, jag har några olika så jag vet inte riktigt vart jag ska vända mig.

Men tack iaf!
Mer
19 år 8 månader sedan #3928 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Citalopram
Du bör nog främst vända dig till den som skrivit ut Citalopramen. Namnet på förskrivande läkare står alltid på apoteksetiketten på förpackningen.