Seroquel för sömnen, tappat effekten

Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1317486 av Zoidar
Jag har tagit seroquel en tid nu varje kväll för sömnen. Senaste dagarna har jag sovit sämre trots medicinen. Tror jag vant mig vid dosen. Innan var jag också lite dåsig under dagen, men märker inte av det nu.

Min fråga är, bör jag öka min dos eller är det bättre att pausa för att återkomma med samma dos igen? 

Har ni som tar seroquel för sömnen märkt att medicinen tappar effekt vid dagligt intag? 

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 2 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317488 av Nissegossen
Har Quetiapine att sova på. Har höjt från 50 mg till natten först till 100-150 mg och nu 200 mg har fått ganska kraftig viktuppgång på det. Att hålla upp och pausa har jag ingen större lust med, då sömnen är viktigare. Finns inget just nu, annat jag vill ha. Det jag förut sov på Theralen har jag blivit allergisk på det även mot den verksamma ingrediensen alimemazin Blir tilltäppt i näsan och bihålorna inget vidare då jag inte kan andas genom näsan. Kom underfund med att halvligga och sova i denna fåtölj gjorde till slut att jag somnade och sov på natten, men med stora besvär. Har stor tillit till ett nytt sömnmedel men det verkar inte kommit ut på marknaden ännu. Det jag tänker på är Suvorexant den finns inte i Sverige ännu, men väntas godkännas under året. Ingen missbruksrisk samt ger en normal sömn med REMsömn och sömnens faser. Den påverkar på annat sätt i kroppen än traditionella medel och har ingen missbruksrisk. Har följt den i flera år sedan den prövades kliniskt på Sahlgrenskas sömncentrum
svenska.yle.fi/artikel/2016/01/11/somnme...ntad-av-biverkningar

Jag har sagt, jag dör innan jag får den. Tror att den blir den förhärskande sömnmedicinen om några år. Har svårigheter att sova till den grad att det försämrar livskvaliteten för mig.
Jag har ingen möjlighet att kunna hjälpa dig då jag har samma problem.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
3 år 2 månader sedan #1317508 av Admin1
Att effekten försämras kan ju bero på att du blivit mer psykotisk. När man närmar sig psykos försämras sömnen. Vilken dos av Seroquel har du?
Mer
3 år 2 månader sedan #1317514 av Klanggedin
Stressen från att du flyttat..
Mer
3 år 2 månader sedan - 3 år 2 månader sedan #1317585 av Zoidar

Admin1 skrev: Att effekten försämras kan ju bero på att du blivit mer psykotisk. När man närmar sig psykos försämras sömnen. Vilken dos av Seroquel har du?


12,5mg... Vet låg dos. Men blev klubbad av 25mg tidigare.

Anchored in Christ ✟

Last edit: 3 år 2 månader sedan by Zoidar.
Mer
3 år 2 månader sedan #1317639 av krokus

Klanggedin skrev: Stressen från att du flyttat..

Jag tror detsamma! :?