bättre på lägre dos?

Mer
17 år 1 månad sedan #72231 av Rosa
kan man bli temporärt bätte när man trappar ned antipsykotiska?
som man blir sämre när man börjar på vissa läkemedel?
för min doktor har sänkt dosen och jag mår bättre nu. jag vill sänka den ännu mera och kanske ta bort den och börja ta en ny om jag blir sämre.

när jag tar upp det skakar de bara på huvudet. inte under några omständigheter nej nej..men skillnaden började när jag slutade ta droger och började sköta mig och få dygnsrytm.Inte när jag fick medicinen

jag gick innan på antispykotiska också de gjorde ingen stor skillnad
hur vet de den här gör det?

om man går på antipsykotiska men inte behöver det blir man dålig då?
Mer
17 år 1 månad sedan #72232 av Q.L
Svar från Q.L i ämnet bättre på lägre dos?
Vad äter du för medicin och hur mycket?

Jag vet att jag var väldigt känslig när jag trappade ned min medicinering... Jag började t.ex höra röster åter och inbilla mig saker återigen.

Det är svårt att säga hur det kommer att fungera för dig Rosa. Men trappa ned långsamt o se.... Funkar det så funkar det...
Men var för all del försiktig o uppmärksam på dina varningsignaler för psykosen.
Mer
17 år 1 månad sedan #72239 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet bättre på lägre dos?
Ja! Till att börja med så mår man bättre om man sätter ut medicinen. Men ta inte mindre dos än läkaren föreskriver!

Detta för att om du inte tar din medicin kommer en rekyl och du blir akut sjuk i en psykos inom tre till sex månader!

Detta att själv sätta ut medicinen gör nästan alla! Detta är också det vanligaste fenomenet när man inte lärt sig att man nästan i alla fall måste ta sin medicin! Kom ihåg att ha en psykos kan vara livsfarligt för dig!

Skall du bli helt medicinfri, måste det ske under läkares godkännande och kontroll. Du måste också ha lärt dig tecknen på att en psykos är annalkande så du har möjlighet att själv stävja den genom att du då tar medicin, samt att du tar sömnmedicin så att du får sova!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
17 år 1 månad sedan #72244 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet bättre på lägre dos?
Jag blev bara lättare stressad då jag sänkte dosen så för mig blev det inte så.
Mer
17 år 1 månad sedan #72252 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet bättre på lägre dos?
Läkaren sa nyligen åt mig att halvera dosen av antipsykotika, men jag märker egentligen ingen skillnad jämfört med tidigare dos och jag hade inte heller några biverkningar.

Det har gjorts undersökningar med att sluta med antipsykotika, men 90 % får återfall i psykos inom två år. Det är alltså väldigt få, som kan sluta med antipsykotikamedicinering. Många här har också försökt sluta på egenhand, men de flesta har fått börja med medicineringen igen.

Läkarna brukar säga till om man skall försöka att sluta med antipsykotika, men då skall man inte haft några symptom på psykos i flera år. Det brukar vara relativt få som får rådet att sluta av läkare, men det finns några här vet jag som har fått det. Jag avråder alltid bestämt från att sluta med antipsykotika på eget bevåg för riskerna att det skall misslyckas är för stora.
Mer
17 år 1 månad sedan #72266 av innebandy
Svar från innebandy i ämnet bättre på lägre dos
Jag har flera gånger försökt sluta med medecinen på egen hand.det har alltid resulterat i att jag blivit dålig.
Nu sen en tid tillbaka har jag en ny läkare. som tycker att jag ska försöka bli medecin fri så småning om.

fick från början cisordinol varannan vecka inj, sen ändrade han till var tredje. märkte ingen skillnad.inte heller när han ändra till var fjärde vecka.


men sen när han minskade på dosen, märkte jag att rösterna blev värre.så nu ska dosen ökas.han frågade faktiskt också vad jag ville.


Mirtasapin däremot ,kom vi överens om att sätta ut.jag hade så låg dos. och det var länge sen jag var deprimerad.