Ritalin

Mer
16 år 8 månader sedan #87616 av ***Nina***
Svar från ***Nina*** i ämnet Ritalin
Jag har provat ritalin och concerta. Har dock ej adhd utan snarare add ( koncentrationssvårigheter). Av concerta som innehåller laktosmonhydrat blev jag dålig i magen av pga att jag är laktosintolerant så den funkade ej. Ritalin kapslar funkade inte heller, jag blev trött utav dem, jättekonstigt jag vet, tyckte läkaren med. Så nu använder jag mig av strattera ( ej centralstimulerande ) som funkar bra. Ligger på en dos av 40mg per dag.
Men alla funkar olika så prova dem för att se hur dem funkar för just dig.
Mer
16 år 7 månader sedan #91603 av Chrille47
Svar från Chrille47 i ämnet Ritalin
Kolla på <!-- w --> www.attention.se <!-- w -->

En sajt om ADD och ADHD... där finns massor av råd... bläddra dig in på forumet och titta där...


Chrille47 skrev: Erfarenheter av detta preparat? Min läkare vill sätta mig på det. Tidigare i intyg har han skrivit att jag lider av "en icke behandlingsbar depression". Nu vill han "testa" med Ritalin, jag känner mig lite som en försöksråtta.. Han tror att jag kan lida av ADHD, fast utan "H:et" Tacksam för svar, biverkningar m.m mvh Christer

Mer
16 år 7 månader sedan #91619 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ritalin

Gäst skrev: Kolla på <!-- w --> www.attention.se <!-- w -->


Jag klickade på länken ovan, men sajten var nere verkade det som.
Mer
16 år 7 månader sedan #92130 av aspie
Svar från aspie i ämnet Ritalin

Admin1 skrev:

Gäst skrev: Kolla på <!-- w --> www.attention.se <!-- w -->


Jag klickade på länken ovan, men sajten var nere verkade det som.

Tycks vara det, antagligen tillfälligt, men här finns det andra länkar om ADHD:

www.nyfikenvital.org/?q=node/1985 Som det förekommer av texten, är lätta autistiska störningar vanliga vid ADHD. Enligt några forskare räknas det tillhöra samma kontinuum med aspergers. Enligt några undersökningar har 70% av aspies ADHD. Aspergers syndrom är dock mycket ovanligare än ADHD (AS 0,4% , ADHD 4-5% av befolkningen) så "räcker" det inte AS till så många ADHD-drabbade, av vilka de "icke-autistiska" ändå utgör majoriteten.

www.nyfikenvital.org/?q=node/1987

www.sos.se/fulltext/110/2002-110 ... ttning.htm
Mer
16 år 7 månader sedan #92420 av ***Nina***
Svar från ***Nina*** i ämnet Ritalin
Alla som använder ritalin /concerta knarkar inte. Jag har provat då jag har koncentrationssvårigheter och blev skitrött å somnade av dem men för andra, kan faktiskt denna medicin för det är så jag ser på den, inte som knark,hjälpa folk att må bättre. Å folk har rätt att må bättre oavsett om det är benzo/ssri/ritalin/mod.
  • Doktorkärlek
  • Besökare
  • Besökare
16 år 7 månader sedan #93081 av Doktorkärlek
Svar från Doktorkärlek i ämnet Ritalin

Chrille47 skrev: Erfarenheter av detta preparat? Min läkare vill sätta mig på det. Tidigare i intyg har han skrivit att jag lider av "en icke behandlingsbar depression". Nu vill han "testa" med Ritalin, jag känner mig lite som en försöksråtta.. Han tror att jag kan lida av ADHD, fast utan "H:et" Tacksam för svar, biverkningar m.m mvh Christer


Pröva få din läkare o skriva ut Strattera i ställer för Ritalina! Det blandar du med Paroxetin. Recept: 1 st 40 mg Paroxetin, 1 st Strattera 40 mg.
Stratteran tar bort vikteökningen du får av Paroxetinet. Du blir piggare känner dig starkare o vill göra mer.
Det här receptet är prövat på flera personer med mycket bra resultat.

Prata med din läkare!