sömnmedicin

Mer
16 år 8 månader sedan #87186 av Chrille47
Svar från Chrille47 i ämnet sömnmedicin

Figuren skrev: Byt ut Propavanen till 25 mg Nozinan så ska du se att det fungerar jätte bra.
Själv tar jag Zopyklon = Imovan och 25 mg Nozinan sover gör jag hur bra som helst.
Men vissa perioder när jag är uppskruvad hjälper dom inte, men sådana perioder brukar bara vara ett par dagar och långt mellan varven.


Äter 50 mg Nozinan+5 mg Apodorm till natten, på mig funkar det inte alls som det ska. Vaknar efter ett par timmar, sover en stund, vaknar igen o.s.v.

Blev "störd" av en idiot från FK i telefon härommorgonen när jag plockade ihop mina "morgonpiller". Tog 2 x 25 mg Nozinan istället för 2 x 5 mg Stesolid. Märkte inte nå´n skillnad alls. Måste ha nå´t bättre att sova på, men det känns som om jag provat halva Fass vid det här laget. Det enda jag somnar av är alkohol, men har ingen lust att lukta gammal fylla för at få sova! Jättejobbigt!!!!! / Christer
Mer
16 år 8 månader sedan #87202 av aspie
Svar från aspie i ämnet sömnmedicin
har 50 mg propavan med 7,5 mg imovane och tycker dom hjälper bra,bara man ser till och motionera och lägger sig i tid och stiger upp i tid.kramen//tanne :D
Mer
16 år 8 månader sedan #87203 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet sömnmedicin
Jag prövade propavan förut men jag fick sådana mardrömmar av dom så jag fick sluta med dom.
Mer
16 år 8 månader sedan #87204 av Geta
Svar från Geta i ämnet sömnmedicin
5 mg stilnoct tar jag och sover bra på det.
Det märks när jag har glömt att ta den.
Då somnar jag inte förrän framåt morgonen.
Mer
16 år 8 månader sedan #87205 av Chrille47
Svar från Chrille47 i ämnet sömnmedicin

Geta skrev: 5 mg stilnoct tar jag och sover bra på det.
Det märks när jag har glömt att ta den.
Då somnar jag inte förrän framåt morgonen.


Grattis! För mig var det som att äta placebo... mvh Christer
Mer
16 år 8 månader sedan #87207 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet sömnmedicin
Min sömnmedicin skulle jag inte klara mig utan, det är livet för mig, tror jag.
Jag hamnar ju i olika perioder då och då.
De värsta perioderna är när jag måste gå och lägga mig vid 17-18 tiden på kvällarna eftersom jag inte klarar av att vara vaken på kvällarna och då går jag också upp väldigt tidigt.
Perioden som jag är inne i nu är att jag är uppe till väldigt sent och går upp därefter. Utan mina sömnpiller hade det inte gått att göra så och det skulle isåfall bli kaus. Jag kan inte själv styra det utan det är något annat som styr det hela.