Konstruktiv kritik av Viska.se

Mer
14 år 11 månader sedan #218573 av Geta
Tack, det var skönt att höra!
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 11 månader sedan #218586 av Jocke
Jag tycker det är konstruktivt att några talar om att bildlekarna stör vissa. Dessa några få har påpekat att bilderna har en avsikt.

Däremot vill jag personligen se bildlekarna som ngt konstruktivt som kan visa på hur man kan kommunicera trots att man har störningar som avleder en från fokus. Bildlekarna kan svårligen kallas ordsallad, eftersom dem oftast är genomtänkta. Det finns alltid ngt i bilderna som kan föra kommunikationen framåt. Detta är en bra träning i att komma med konkreta spörsmål.

Vars är världen på väg?
Mer
14 år 11 månader sedan #218593 av Ready
PSR,

Många gånger är det bäst att namnge den person det gäller.
Mer
14 år 11 månader sedan #218608 av Ready
Jag lär mig nästan något nytt varje dag här på Viska. Bildlekarna gillar jag bättre än ordassociationsleken.

Men jag måste nog säga att "gamla Viska" var något unikt. Nu känns sajten avdankad och urvattnad.
Mer
14 år 11 månader sedan #218610 av Ready
Det som jag tycker är barnsligt är att vissa leker BadBoy och att dem sätter likhetstecken med det och intelligens.
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
14 år 11 månader sedan #218613 av Jocke
Jag tror viska befinner sig i en slags generationsväxling? Upprepningarna har väl alltid förekommit på sajten? Varför ska viska jämnt och ständigt kännas spänstig och alert? Det här har bara visat hur samhället egentligen fungerar med dess speglingar och personangrepp.

Det vi kan undvika i framtiden, kan vara att vi skapar en konfrontation direkt med det som underminerar det äkta och genuina. Tyvärr så tar vi alla åt oss av detta mankemang, och inte diskuterar utan enbart slår tillbaka angreppen.

Visst diskuterar vi allihopa, men vi måste även låta dem de berör på ett vettigt sätt beskriva så vi kan göra en rekonstruktion av viska, i stället murknar träet och rötan framträder tydligt.

Vars är världen på väg?