Varför är sajten så trög?

  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
4 år 9 månader sedan #1167361 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Varför är sajten så trög?

Nissegossen skrev: Har du en SSD disk Jocke?

Tror i och för sig att det är nog inte våra hårddiskar det är fråga om utan Webbhotellets


Nä det tror jag inte, den interna ssd:n ligger på ca 500, jag fick en lite billigare variant.

Vars är världen på väg?
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1167363 av Nissegossen
Jocke det nya är SSD den har inga rörliga delar om jag fattat rätt det vi vant oss med är Roterande hårddiskar det är de vanligaste i äldre datorer men det går att använda nya SSD precis som gamla dock är det stor skillnad på priset och hur stor kapacitet det är. Om du har en hårddisk på 500Gb är det utav den äldre typen alltså jag förmodar att du har den äldre sorten även om den är helt ny

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1167364 av Admin1
Det är något fel på webbhotellets server för så här långsamt skall det inte gå. Belastningen är inte så stor så den kan inte förklara långsamheten. Eftersom det går snabbt ibland kan det inte vara sajtens fel.

Kollat PHP inställningarna och slagit på opcache, som kanske snabbar på.
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 9 månader sedan - 4 år 9 månader sedan #1167366 av Nissegossen
Jocke
Om du nu har en helt ny hårddisk undrar jag har du tagit och gjort en säkerhetskopiering på innehållet av din dator nu eller tidigare? Om inte ta och säkerhetskopiera hårddisken. Detta för att ha en kopia på skiva, extern hårddisk eller USB-Minne

Det Linux jag kör med ligger på ett USB-minne

Om det blir för mycket på datorn så den blir trög, sparar jag inget utan börjar om igen med ren hårddisk. I förekommande fall kan jag lägga det som finns på bokmärken genom att de bokmärken jag har på Google Chrome de sparar och jag kan importera till Firefox och vice versa

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 9 månader sedan by Nissegossen.
Mer
4 år 9 månader sedan #1167371 av Admin1
Den blev snabb, när jag slog på opcache igen. När jag bytte till PHP 7.3 märkte jag inte att opcache inte var påslagen, men nu är den det.
Mer
4 år 9 månader sedan #1167373 av Nissegossen
Bra du har lärt dig Apache samma som USAs fallskärmsjägare skriker Geronimo
sv.wikipedia.org/wiki/Geronimo

Samt ja, data slinker med här
sv.wikipedia.org/wiki/Apache_Geronimo

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum