Nissegossen

Mer
4 år 8 månader sedan #1176262 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Nissegossen
Bodde några år i södra Stockholm (Hammarbyhöjden). Köpte lägenheten trots att det var en hyresrätt. Den var ett riktigt loppbo. Massor av kryp, fick slänga halva bohaget när jag äntligen flyttade. Anticimex sprutade tre ggr mot ohyran men det var bara bra en tid. Sedan fick jag mögel i köket. Ringde då Hyresgästföreningen för att de skulle komma, inspektera och sköta påtryckningarna mot hyresvärden. Men damen som kom gjorde vare sig det ena eller andra. Beundrade lägenheten och trapphuset och gick för att aldrig höra av sig igen.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1176263 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Nissegosen

Johannes skrev: Du har en bit att gå till spårvagnen. Måste du passera över sjukhusområdet?
Bra att ha nära till sjukhus...

Intressant undersökning du hittat!


Jag åker buss, den åker en annan väg än spårvagnarna och åker runt området Björkekärr som det heter härifrån med bussen till stan möter bussen bägge linjerna, de har gjort en rondell och förlängt 5ans spårvagn den går nu till Östra där den vänder på väg mot stan går den förbi Liseberg sedan tidigare men mot Östra har den förlängts dit genom omplanering vid Munkebäckstorget och nya spår och växlar. Härlanda Kyrka strax i närheten där ligger den gamla ruinen som inte passade Gustav Vasa grunden finns kvar och han körde iväg eller dödade munkarna förr låg där en bäck Munkebäck den går nu i kulvert. När jag växte upp och gick i skolan hade vi alltid skolavslutningen där. Åker man med spårvagn mot Östra passerar man skolan ursäkta där jag nu bor hade jag då klasskamrater som flyttat hit när här var nybyggt och ändhållplatsen ligger i anslutning till huvudingången matar gatan som går in hit. Den heter Smörslottsgatan nr1 är Östra sjukhusets huvudentré där låg en bondgård där gick kor och betade och en som bodde i gården var en man om han nu hötte med en hötjuga eller dynggrepen kommer jag inte längre ihåg. På en gård med kor är ju det ganska enkelt att förstå gården kallades i folkmun för smörslottet. när det närma sig rivning och bygga så tände någon eld på gården det var mörkt och hemma på gatan såg jag hur det brann såg lågorna hemma på gatan
Ändhållplatsen ligger i anslutning till sjukhuset men inte inne på området. De som skall till barnsjukhuset tar gärna bussen men de konkurrerar med mig om barnvagnsplats jag vill ju att de tar vagnen i stället men har jag tid och någon på väg mot stan står där och inte får plats hoppar jag av och överlåter platsen.Jag tar nästa buss i stället. Om någon undrar kan jag området ridande baklänges på en åsna och rabbla litanian baklänges

Jag har läst lite gammalt om området. När mitt ex flytta till ett område nära den skolan läste jag på om området. när jag var 4 år gammal såg jag en gammal bil med vimplar och jag kom ihåg det. När jag läste om det var det förre kungen Gustav VI Adolfs Eriksgata han besökte jag är övertygad att den lägenheten fick mitt ex när vi särade på oss. Hon bor inte kvar där de skulle renovera allt tog ett hus i taget och hela området är skyddat, de får inte göra vad som helst

En gammal rövargrotta finns mycket nära östra ännu orörd men området förtätas och de har byggt nya hus i närheten men jag tror vi har GPS koordinaterna här
delsjoomradet.se/fornlamningar/frantorpsgrottan/

Där inne finns en eldstad då röken går upp och ut genom en öppning i taket

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176270 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Nissegossen
Jag bor i Våxnäs, nordvästra Karlstad. Jag är lätt att hitta, då jag stortsett alltid överallt hetat MsTibbs sedan 1997 då jag skaffade min första och fortfarande samma, e-postadress och började vara aktiv på communityt Skunk, som var grejen före Lunarstorm.
Mer
4 år 8 månader sedan - 4 år 8 månader sedan #1176271 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Nissegossen
Övnings området I2? Har förlorat text åkte ur för många

vad sjutton skall jag nu skriva återuppväcka det som jag förlorade är svårt skickade åkte ur

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Last edit: 4 år 8 månader sedan by Admin1.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176276 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Nissegossen
Mina hus byggdes på 69 eller 70-talet tror jag ungefär. Bra renoverat. Nära I2 ja. Brukar promenera ibland i I2-skogen (södra sanna). Bra för hundar, elljusbana och andra stigar idrottsspår, och grusvägar mm.
Mer
4 år 8 månader sedan #1176277 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Nissegossen
Nissegossen är också för e-post tidig Google , nått flög i mig testade på engelska till Norska skrev Nissegossen och Google skrev lydigt på norska Julenissens sønn

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum