SÄPO

Mer
19 år 7 månader sedan #3901 av Abzu
Svar från Abzu i ämnet SÄPO
Echelon-projektet övervakar elektronisk kommunikation och Sverige är med i det. det finns en bas i Sverige där sån övervakning förekommer.
Jag tror inte iofs att vi övervakas. men man vet aldrig.
Personligen så skiter jag nog i det faktiskt för jag orkar inte bry mig så mycket om det.
Mer
19 år 7 månader sedan #3908 av ophelia
Svar från ophelia i ämnet SÄPO
jag känner mig ofta bevakad...polisen stirrar på mig då jag är ute och flanerar. Kan iof bero på att jag känner alla "kändisar på stan" och brukar byta några ord med dem ibland. En kväll då jag stod och pratade med en kille ,om livet i allmänhet, körde polisen upp på sidan om oss och sade åt mig "att cirkulera"... 8O
Är tydligen emot lagen att småprata...
Men jag ser väll kriminell ut :(
Mer
19 år 7 månader sedan #3912 av stefan
Svar från stefan i ämnet SÄPO
SÄPO var inblandad i min första psykos, men de tillhörde de goda som skulle rädda mig. (Dock blev jag väldigt besviken att jag dom aldrig tog någon kontakt med mig.)Telefonavlyssning, mikrofoner i väggarna m.m ingick som en del av vardagen, vilket var oerhört stressigt. Som tur är känner jag inte på det sättet längre. Märkligt att man kan ha diagnosen paranoid schizofreni utan att vara det minsta paranoid.
Mer
19 år 7 månader sedan #3914 av Lenore
Svar från Lenore i ämnet SÄPO
Jag vill mena att ni är tämligen naiva när ni skriver att SÄPO inte har resurser att bevaka internetforum etc. En stor del av deras resurser går åt till just sådant.

I synnerhet efter turbulensen kring göteborgskravallerna (där det bl.a. bildades en sambands- och sms-central bland demonstranterna) har polisen järnkoll på vad som skrivs i många forum.

Just Viska är kanske inte så intressant för dem, men jag känner en kille som är admin på flashback (<!-- w --> www.flashback.se <!-- w -->) som låg och sov när polisen stormade hans lägenhet och släpade honom till förhör i bara pyamasen. De hade pärmar med utskrifter av precis allt han skrivit under olika nick på olika forum, och de räckte för att de skulle göra husransakan.

En annan kompis till mig lyckades klura ut att hans telefon var avlyssnad. Den här killen är med i fackförbundet syndikalisterna. Det räckte.

Det är värt att poängtera att ingen av de här personerna har förföljelsemani på något sätt, och jag vet att det inte är några rövarhistorier de berättar. Polisen (och i synnerhet SÄPO) verkar däremot vara hur nojiga som helst.
Mer
19 år 7 månader sedan #3917 av ophelia
Svar från ophelia i ämnet SÄPO
ja, flashback är nog mera intressant för SÄPO än viska...
På Flashback diskuterar de droghandel, prostution och vapen och lite till.
Måste erkänna att jag är medlem där och tycker det är bitvis roligt att läsa vad en del skriver 8O
Mer
19 år 7 månader sedan #3923 av Lenore
Svar från Lenore i ämnet SÄPO
Off Topic:

Japp,
flashback är ofta min livlina när det gäller kreativa lösningar på irriterande problem. Det finns mycket skräp där också, vissa forumavdelningar är jag aldrig på för jag blir bara förbannad.