Har psykiatri hjälpt dig?

Mer
13 år 7 månader sedan #331919 av kvinnan
Psykiatrin har ibland hjälpt mig när jag har velat ta livet av mig, men då har jag inte själv sökt mig dit...Hur jag hade mått Utan psykiatrin tycker det är svårt att spekulera i men jag har åsikten att de både har hjälpt och stjälpt mig...

Vad har du för syn på det?

Läkemedelsbolagen är ute efter profit det vill säga just ute efter att sälja så mycket mediciner som möjligt bla dom vi stoppar i oss. Jag vet det finns goda mäniskor i psykiatrin (de har nog inte alltid jobbat länge oh därför inte riktigt kommit in i trallen)

Jag tror oxå det finns läkare som gärna tar emot en muta och skriver ut just Det läkemedlet tillbaka...
Mer
13 år 7 månader sedan #331955 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet Har psykiatri hjälpt dig?
Psykiatrin har hjälpt mig, definitivt. Självmordstankar och -försök, självskadebeteende, depressioner, psykotiska symtom, ångest, panikångest, asperger, ADHD. Mediciner och prat i bra kombination.
Mer
13 år 7 månader sedan #331956 av Geta
Svar från Geta i ämnet Har psykiatri hjälpt dig?
Psykiatrin har fångat upp mig när jag har blivit psykotisk.
Jag har fått gå i mångårig dynamisk psykoterapi.
Jag har under årens lopp haft kontakt med diverse psykologer,
kuratorer, läkare och psykiatrisjuksköterskor.
Jag medicineras måttligt och tvingas inte ta flera läkemedel än
vad jag själv vill och tycker är nödvändigt.
Mer
13 år 7 månader sedan #332011 av Melun
Svar från Melun i ämnet Har psykiatri hjälpt dig?

Alternativ skrev: Har psykiatri hjälpt dig eller mest tanter som ska sälja syror?


Jag fick hjälp av medicinering med Cisordinol. Och det var psykiatrin som gav mig den hjälpen.
Jag mår ganska normalt nu för tiden och har måttlig dosering av medicin...
Mer
13 år 7 månader sedan #332029 av tekopp
Svar från tekopp i ämnet Har psykiatri hjälpt dig?
Psykiatrin hindrade psykosen från att arta ur ännu mer.

Heja Karl XII!
Mer
13 år 7 månader sedan #332030 av mopa
Svar från mopa i ämnet Har psykiatri hjälpt dig?
Jag har fått mycke hjälp av psykiatrin. Medicin, kontaktman från pre, kontaktman från socialpsyk mm.