Längd som folk sitter på rättspsyk

Mer
12 år 9 månader sedan #416804 av Isa-Alise
Det är det som är så skrämmande! Det är lätt hänt att man begår ett mindre brott under pågående psykos...

Men när det gäller grövre våldsbrott tror jag de flesta inser att det är fel även om man är psykotisk... jag har inte varit rädd för mina medpatienter skulle skada mig då jag varit inlagd... inte heller rädd för sambon då han blev sjuk upprepade gånger medan vi bodde ihop...

Ofta är alkohol eller droger inblandade då någon begår ett våldsbrott - det sätter ned känslan om vad som är rätt eller fel mer än en psykos gör...

Psykos är inte associerat med större andel våldsbrott... men alkohol/narkotikabruk är associerade med större frekvens av våldsbrott...
Mer
12 år 9 månader sedan #416868 av Admin1
Ja, det är skrämmande att man kan få livstid på rättspsyk på grund av ett bara mindre brott. Särskilt farligt är det för de som missbrukar eller är aggressiva eller om de också har antisocial personlighetsstörning. Sedan är det inte heller säkert lätt att komma ut om man är hatisk mot psykiatrin, eftersom de ger ju den rättspsykiatriska vården och kan tolka det som sjukdomssymptom.
Mer
12 år 9 månader sedan #416873 av björk
ingen tror på mig o vissa

[u:25f1sdlm][i:25f1sdlm]Tycker[/i:25f1sdlm][/u:25f1sdlm] att jag är farlig. Polisen ignorerar mej.


När jag var inne på såna hära sjukhusa då så skulle jag visiteras SADE en Nej sade en annan.


Det är nog för att jag dricker så mycke kaffe o missbrukar som folk inte riktigt [u:25f1sdlm][i:25f1sdlm]Tar[/i:25f1sdlm][/u:25f1sdlm]
moi på allvar utan ser mej som ett ([u:25f1sdlm][i:25f1sdlm]Lokalt[/i:25f1sdlm][/u:25f1sdlm] hot) att jag är farlig. Jag vet inte riktigt om jag har borderline.
Men dom ser mej som en sån patient. Innan NÄR JAG LÅG INNE I 3 månader såg dom mej som äkta schizofren patient o
blev behandlad ömt med silkesvantarna förutom nån GÅNG DÅ DÅ JAG FICK gör armhävningar.

men vem bryr sej egentligen jag mår hyffsat bra. Och behöver inte ha NÅGON markant behandling med Läkevården.


Men om jag skulle så hade jag nog legat lite pyrt på de.! :D


Dem förstår sej inte på mej de kan vara en faktor ju !... :D


hehe allt från mej !!!!!!!!!!!
Mer
12 år 9 månader sedan #416888 av unGod
vadå, kan man få tvångsvård bara för att man vart intim med nån man gillar?? är sex uteslutet för en person med sjukdom???
Mer
12 år 9 månader sedan #416889 av Isa-Alise
Nej det kan du inte få. Du måste ha begått ett brott för att få rättspsykiatrisk vård. Stulit, hotat, slagits, eller gjort skadegörelse och liknande brott. Dessutom måste brottet ha begåtts under inflytande av en allvarlig psykisk sjukdom eller störning.
Mer
12 år 9 månader sedan #416892 av unGod
va bra. blev nojig där. :cry: :( . tackar för svar.. då äre lugnt igen.