Fler får boendestöd

Mer
12 år 3 månader sedan #456088 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Fler får boendestöd
MsTibbs,

Vet du vad som skiljer mellan det kommunala och psykiatrins boendestöd? Har tidigare aldrig hört att psykiatrin har boendestöd utan däremot öppenvårdsteam och liknande.
Mer
12 år 1 månad sedan #469676 av ensamflickan
Svar från ensamflickan i ämnet Fler får boendestöd
Jag har kontaktat kommunen och nästa vecka ska jag bli utredd för boendestöd. Vet inte riktigt vad jag känner om det. Lite bra och lite dåligt kanske? Är glad att få hjälp med sånt som är svårt (t ex att verkligen komma iväg till öppenvården!) samtidigt lite rädd för att det blir ett intrång i min integritet. Ni som har boendestöd och barn - har era boendestödjare kontakt med barnen också?
Mer
12 år 1 månad sedan #469691 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Fler får boendestöd
Fick en lapp i dag: "Information till Dig som har boendestödsinsatser från socialpsykiatrin..."
Mer
12 år 1 månad sedan #469711 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fler får boendestöd

ensamflickan skrev: Jag har kontaktat kommunen och nästa vecka ska jag bli utredd för boendestöd. Vet inte riktigt vad jag känner om det. Lite bra och lite dåligt kanske? Är glad att få hjälp med sånt som är svårt (t ex att verkligen komma iväg till öppenvården!) samtidigt lite rädd för att det blir ett intrång i min integritet. Ni som har boendestöd och barn - har era boendestödjare kontakt med barnen också?


Det har varit hemma hos mig i förra veckan en person som är biståndshandläggare, som skall utreda om jag får antingen boendestödet tillbaka eller om jag kan få en kont0aktperson. Detta var i samband med att jag fick min injektion och sköterskan stöttade mig. Hon avbryt mig ofta bara för att tala om att de inte hade tid att lyssna på allt vad jag ville ha sagt. Som vanligt när vi är några stycken, fick ingen av de närvarande en syl i vädret när jag sätter igång. Det är helt enkelt så, att jag är en verbal pratkvarn. :hysch :angel

Angående tiden de var hemma hos mig, så varade det i en timme.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 1 månad sedan #469712 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Fler får boendestöd
Ensamflickan

Det är ju klart att om barnen är hemma när någon kommer på besök, så vad är väl naturligare, än att boendestödet exv pratar också med barnen. Är inte barnen hemma, ja, då ger det sig självt, då är det ju bara dig själv som hon umgås med. Självklart att din situation och det faktum att du har barn, kan väcka frågor hos ett boendestöd, som ju vet allt om hur situationen är både för dig och barnen hemma hos dig.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
12 år 1 månad sedan #469715 av Geta
Svar från Geta i ämnet Fler får boendestöd
Till mig har man sagt att jag får skaffa vänner själv. Det borde jag kunna göra så mycket kulturellt som jag går på anser psykiatrisjuksköterskan. Efter min senaste psykos för sju år sedan var jag inne på att få boendestöd eller kontaktperson
men det kostar pengar sa sköterskan. Hon menade nog för samhället.
www.svd.se/kultur/serier/stockho ... p=0&fcId=4