En värld utan psykiatri, hur hade det sett ut?

Mer
12 år 2 månader sedan #462989 av tekopp
Hur hade en värld utan psykiatri sett ut. Hade vi haft kinesisk och indianmedicin istället?

Nu finns det något som heter Cannabidiol utvunnet ur Cannabis mot psykoser vilket skulle kunna ersätta antispykotikan.

clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT00628290

Min åsikt är att psykiatrin är ond då det enda de gör i stort sett är att låsa in folk och skriva ut farliga piller/ge sprutor.

Min högsta dröm vore att psykiatrin gick under då det är ren ondska. Jesus skulle vara förbannad om han fick se psykiatrin då han botar folk helt naturligt.

Psykofarmaka varken botar eller helar. De blockerar bara symptom. Jag tror nog faktiskt den gör mer skada än nytta.

Vem är psykiatrin att döma mig?

Heja Karl XII!
Mer
12 år 2 månader sedan #462995 av Geta
Psykiatrin väntade i det längsta med att ge mig en officiell diagnos och har skrivit ut mig så fort som möjligt, när jag har varit inlagd.
Så jag känner inte igen mig! Tvärtom har läkare och övrig personal varit ganska mänskliga.
Mer
12 år 2 månader sedan #463047 av björk
De Jag Känner Igen Mej i È att dom är jävligt bra på att våldtaga.


:(
Mer
12 år 2 månader sedan #463051 av björk
Man Borde Koka Tvål på dem !!!!!! :(
Mer
12 år 2 månader sedan #463099 av tekopp
Kan vi inte tänka på de som sitter på rättpsyk och har suttit där 10-15 år och fortfarande inte botade?

Heja Karl XII!
Mer
12 år 2 månader sedan #463101 av maria-w
De blir väl inte friskare av att du kastar ut allt medicinskt kunnande genom fönstret.