Nu kan man inte längre ringa till Psykiatriakuten Östra

Mer
11 år 11 månader sedan #481917 av Nissegossen
Hej på er! Jag går på Öppenvården nere vid Munkebäcksmotet och psykosavd (Slutenvården) är ju flyttad till Mölndal ifrån Östra om jag nu fått rätt upplysning. Men, på Munkebäck finns en vårdavd och där kan man bli inlagd. Jag har telefonnummer jag kan ringa och få prata med ssk. Dock ifråga om läkarkontakt och ev inläggning får jag vända mig till mottagningen på dagtid. Behöver jag råd på natten kan jag alltså ringa den avd.

Skall jag ringa akuten får jag vända mig till Mölndals lassarett.

Alla psykosavd har nyligen flyttats ifrån Östra till Mölndal, så någon psykosvård bedrivs således inte alls på Psykiatrin på själva Östra Sjukhuset.

Ni är bägge välkomna till mig och jag har bytt telefonnummer mig dig Ensamflickan och även med Lorelei, som förövrigt varit hemma hos mig ett par gånger. Detta för kännedom.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 11 månader sedan #481964 av ensamflickan
Det stämmer. När jag var inlagd senast (på Mölndal) skulle de just börja flytta runt bland avdelningarna. All psykos ligger i Mölndal nu. Man kan ju ringa direkt till en psykosavdelning för rådgivning också - det måste ju inte vara just psykakuten. Men det kanske är bra att ringa till en avd man har haft kontakt med tidigare. Större chans att man får prata med någon man känner.
Mer
11 år 11 månader sedan #481966 av Nissegossen
ensamflickan

Jag läste detta och startade om webbläsaren för att svara dig. Vi har en till i Göteborg och det är Jiva. Hon är också välkommen hem till mig. uppenbarligen är det så att hon behöver hjälp av oss andra, så se lite till henne också

Hon behöver support!

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 11 månader sedan #482178 av ensamflickan
Får hon någon hjälp nu då?
Mer
11 år 11 månader sedan #482192 av Nissegossen
Jag vet faktiskt inte, vi är ju några stycken här som försöker förmå henne till att ta kontakt med vården för hon behöver uppenbarligen hjälp, eventuellt inläggning. Vi vill att hon självmant tar kontakt med dem och framförallt att hon tar sin medicin. Har hon inte hört av sig innan dess, kommer jag att ringa henne i morgon. Vi får se hur hon mår då.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum