Muntliga löften

  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #34715 av Exocet
Muntliga löften skapades av Exocet
Har fått muntliga löften om att jag kommer att klara mig utan medicin, stöd med mera i framtiden. Det vore ju skönt...
Och de har sagt att jag kommer att klara ett riktigt jobb så småningom.
Hoppas det blir som de sagt.
Mer
18 år 2 månader sedan #34721 av Isa-Alise
Svar från Isa-Alise i ämnet Muntliga löften
Det låter positivt.... vägen till ett arbete kanske går via arbetsträning och en lönebidragsanställning.... det är fint att du har stöd och folk som tror på dina möjligheter...
Mer
18 år 2 månader sedan #34727 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Muntliga löften
Det behöver du väl inga muntliga löften till, det är återigen du själv som avgör det eller mår du bra, kan inga muntliga löften säga tvärt om. Om du inte blir tvångsvårdad vill säga, men då mår du ju å andra sidan inte bra.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Exocet
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #34752 av Exocet
Svar från Exocet i ämnet Muntliga löften
Varför skulle någon vilja tvångsvårda mig i dagsläget?
Jag utgör väl ingen fara för mig själv eller andra vad jag kan se.
Jag vill ingen illa, jag kämpar bara för att få leva ett bra och fritt liv i samhället. Och i ett sådant ingår meningsfull sysselsättning samt ett förhållande enligt min mening. Jag tänker kämpa på framöver...
  • osso
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
18 år 2 månader sedan #34754 av osso
Svar från osso i ämnet Muntliga löften
Fredric!

Om du har Aspergerdiagnos, kan du inte ansöka om att få en lönebidragsanställning? Skulle du vilja det? Det är ett "riktigt" jobb, fast inte med lika mycket lön som ett riktigt jobb. Men det kan bli "helt riktigt" efter en tid. I affär eller lager tex. Du har ju anspråkslösa krav tycker jag.

Maj

:cry: :cry: :cry: :cry:
Mer
18 år 1 månad sedan #36198 av sylvia
Svar från sylvia i ämnet Muntliga löften
Det är nog lika illa att fasta i en diagnos som att fasta i ett jobbfack.
Alla människor har potential. Tror att det finns lika många människor som "har ett jobb" som är rädda/trötta/ensamma/förvirrade/etc som de som "har en diagnos" eller är "utanför arbetsmarknaden".

Det gamla: vem tittar in och vem tittar ut?