Feldiagnostiserad av psykiatrin.

Mer
6 år 10 månader sedan #945904 av Geta
Psykoterapeuter överskattar nog sin egen förmåga.
Mer
6 år 10 månader sedan #945905 av Kloppe
Min doktor har ändrat diagnosen från Paranoid Schizofreni till Ospec. Schizofreni. Detta utan att prata med mig om diagnos.

Det blir bättre och bättre dag för dag.
Mer
6 år 10 månader sedan #945925 av Klanggedin
Psykoterapi kommer ur ett annat perspektiv! Dom förklarar allt med trauma som innebär mycket sociala faktorer. Tänker att det är mer likt hur man tänkte för 50-100 år sen. Nu tänker man mer biologiskt och ärftligt. Mediciner finns nu som hjälper utan att man bearbetar något och ger en annan utväg än den kostsamma och inte alltid effektiva metoden av terapi!
Mer
6 år 10 månader sedan #945930 av MsTibbs
Ingen har berättat om några diagnoser till mig, bara Asperger+ADHD. Som inte psykiatrin satte. Senare diagnoser har jag fått läsa själv om i journalen.
Mer
6 år 10 månader sedan #945932 av Geta
Både min nuvarande psykiater och föregående diabetessköterska har noga frågat mig om hur det är med ärftligheten. Diabetes är det ingen som har i släkten och schizofrenidiagnos vet jag ingen annan som har i släkten heller.
Mer
6 år 10 månader sedan #946085 av Klanggedin
Jag har inte heller schizofreni i släkten, bara depression och drag av något neuropsykiatriskt! Risken för schizofreni vid låg genetisk komponent är väldigt låg.
<!-- w --> www.viska.se/phpBB3/viewtopic.php?f=10&t=7518 <!-- w -->
Hävdar att förekomsten av SF bara är en procent i befolkningen men ökar drastiskt om man har föräldrar eller släktingar med sjukdomen!