På vilka sätt har du blivit inlagd på psykiatrin?

Mer
6 år 7 månader sedan #967606 av MsTibbs
Jag är 33. Först inlagd 2007. En gång i året i snitt.
Mer
6 år 7 månader sedan #967638 av Admin1

koi skrev: Första gången åkte jag in själv för att inte rösterna skulle ta livet av mig. Andra gången körde mobila teamet in mig för jag satt apatisk i soffan utan att äta eller röra på mig. Frivilligt båda gångerna.

Du kanske hade katatoni. Kan vara dödligt pga att man inte dricker, äter eller rör sig.
Mer
6 år 7 månader sedan #970073 av Richard
Första gången gick jag med på frivillig inskrivning för avgiftning från drogmissbruk. Har fått laglig benzo sen dess.

Sen har jag lagt in mig frivilligt för ECT några gånger.

Sista gången var på gränsen att jag blev tvångsintagen, en jourläkare kom hem till mig, han sa att han måste skriva in mig. Men jag gick med på frivillig inläggning. Hade börjat äta upp alla mina tabletter med sprit till. Men han "bara" äta en karta Imovane o ca 30 cl sprit. Sen körde min pappa mig till sjukhuset.
Mer
6 år 7 månader sedan #970090 av vnv
Frivilligt inlagd 7-8 gånger (minns inte längre exakt)
LPT en gång fast då var jag inlagd på HSL och konverterades till LPT via vårdintyg efter en onödig incident på avdelningen...
Kortaste vårdtiden för mig har varit drygt ett dygn och den längsta lite mer än 2 veckor.

In loving memory: Avdelning 1C på ST:Lars sjukhus MC90, Lund
Gillar inte "nya" psykiatrihuset på Baravägen 1 i Lund...

/vnv :rolleyes:
Mer
6 år 7 månader sedan #970099 av björk
[size=150:imhpscb4][color=#BF0040:imhpscb4]En gång när jag var ett öppet sår emotionellt kom pappa
sekt snubbe å krascha..... Så jag fick bestående men i 7 år.
Det är ingen underdrift. Han idka negativ terapi, när jag var
emotionellt känslig.[/color:imhpscb4][/size:imhpscb4] :grandpa