Vad vill ni ha för hjälp?

  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 5 månader sedan #1302461 av Fantasio
Jag tror jag skulle vilja prova på KBT. Min kp är utbildad och ger det till patienter. Jag har ju mycket ångest.
Mer
3 år 5 månader sedan #1302487 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad vill ni ha för hjälp?
Du kanske skulle ha nytta av KBT, Fantasio. Du lider ju av mörka tankar, är oföretagsam och har svårt att känna någon entusiasm i tillvaron. Klassiska depressionstillstånd. Inom KBT försöker man att byta ut NAT (Negativa Automatiska Tankar) med mottankar. Nästan som mantran. Tycker du kan försöka få tid hos en KBT-terapeut, ge dig inte!
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 5 månader sedan #1302490 av Fantasio
Okej, Cosmos. Fast vården vill väl lägga resurserna på ungdomen och det har jag full förståelse för.
Mer
3 år 5 månader sedan #1302495 av mopa
Svar från mopa i ämnet Vad vill ni ha för hjälp?
Jag vill ha nån som jag kan prata med. Dom flesta innom socialpsyk här är bra på att lyssna o hjälpa.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 5 månader sedan #1302499 av Fantasio
Att få prata av sig är viktigt.
Mer
3 år 5 månader sedan - 3 år 5 månader sedan #1302553 av wasp
Svar från wasp i ämnet Vad vill ni ha för hjälp?
Har tillräcklig hjälp - eller har jag det?? Här i stan får kliniken bara bedriva 'nödvändig' vård, eller akutfall. Dörren till öppenvården är låst och bara bokade tider som läkarsamtal t ex är tillåtet under Coronatiden. Min ssk ringer en gång i veckan istället, men krisar det har jag hennes mobilnummer (några andra sjuksköterskos mobilnummer också).
Last edit: 3 år 5 månader sedan by wasp.