Remiss från polisen till psykiatrin? Någon hört talas om det?

Mer
3 år 5 månader sedan #1304216 av Admin1
Ganska meningslöst att göra motstånd mot polisen för man verkar bara sjuk. Bättre följa med och sedan överklaga om man får tvångsvård, men mår man hyfsat är det inte så troligt.
Mer
3 år 4 månader sedan #1307708 av maange
Hej Vänner! Får jag skriva så?
Nyss frisläppt efter förvaltningsrättens ingripande och godkännande av överklagan. De ansåg att ingripande var helt felaktigt och deras bedömning var att jag aldrig varit i behov av tvångsvård. Det blev en hel del dagar. Pik´e bussen kom med fyra poliser. Jag ropade att jag var obeväpnad och stod helt stilla. De kastade mig till marken och fängslade mig med handbojor. Min flickvän filmade trots att polisen försökte hindra henne när de använde grepp som i Sverige är förbjudna på grund av att de är dödliga. Har hänt i Sverige. De lovade att min flickvän skulle komma efter vilket hon intygade. Sedan berättade de att de skulle bryta lagen genom att inte föra mig till läkare i den kommun jag fysiskt befann mig i. Hon bad då att få säga hej då vilket de nekade henne. Efter en resa som enligt alla beräkningar borde ha tagit ca 4 timmar men som istället tog sju timmar, och som avbröts för övergrepp som jag är för skamsen för att berätta om, gjorde jag på mig. (Efter att befälet inte längre övervakade färden lades en "skyddsmatta" ut för att inte äventyra statens egendom) Vid ankomsten till RP väntade de sig att jag skulle skrika och vilja anmäla dem men.... man är ju inte galen eller :) Efter att ha frågat om det fanns någon som gjort sig skyldig till sexuella övergrepp på RP blev jag isolerad på Tillnyktringsenheten. Jag lämnar drogtester på grund av medicinering med concerta och tar av fri vilja antabus (Inte för att hålla mig nykter, det fungerar inte men tar dem för att omgivningen inte ska behöva vara orolig). De tog bot min antidepressiva medicin och neuroleptika i väntan på att jag skulle bli psykotisk så att de kunde motivera den felaktiga tvångsvården. ..... Det är uppesittarkväll. Låt oss glömma alla oförrätter för i alla fall en dag så jag går inte in på de dagar och nätter som följde där jag flyttades mellan olika orter i Sverige och träffade olyckskamrater av olika slag. Jag ber om ursäkt till den man som bar en tår som jag tyvärr tvingades skrämma ganska ordentligt:(

För att berätta om något roligare kan jag berätta om när jag blev tagen av pikéstyrkan i Danmark. Vi betedde oss dåligt men blev väldigt bra bemötta ändå. När jag frågade om jag fick röka i bussen svarade de nej. På frågan om en elefantöl kunde tänkas få slinka ner var däremot svaret ett leende jakande. De känner igen oss i Danmark. All heder till de poliserna. Jag ber återigen om ursäkt för hur vi svenska kan bete oss i ett främmande land som välkomnar oss.

Kommer att skriva här om hur vi rösthörare kan få ett bättre liv genom att tillsammans skapa oss en gemenskap och tillvaro som innebär mindre lidande.

God jul...
Må gud vare med er som ännu inte är ibland de fördömda. Han till och med förlåter mig.
Mer
3 år 4 månader sedan #1307710 av zoegas
Ouf. Jag trodde seriöst att det var du i Aftonbladet om snubben som sköts till döds. Jag kan tala om för dig att du skriver bättre nu.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 4 månader sedan #1307745 av maange
Zoegas :)

Sitter inte och väntar på polisen. Lättare att inte vara så BITTER då....

Hoppas att det är intressant med rösthörar gemenskap. Skulle gärna ha kontakt med en admin.
Mer
3 år 4 månader sedan #1307746 av zoegas
Ha det så kul mellan stolarna.

Åk hem, Packa och lämna planeten!

(╯°□°)╯︵ ┻━┻
Mer
3 år 4 månader sedan #1307747 av maange
:)

1%

Hälsningar från Lapponia
Teddybears

Det är inte jag som skiter på mig :)