Vad gör en akutenhet?

Mer
3 år 1 månad sedan #1326788 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad gör en akutenhet?
Om man är lindrigt dålig och bara vill prata ska man inte ringa akuten.
Mer
3 år 1 månad sedan #1326829 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Vad gör en akutenhet?
Ring de här och prata eller annan stödlinje www.svenskakyrkan.se/kyrkans-sos
Eller välj någon av dessa, de lägger inte in dig i a f www.google.se/search?hl=sv&sxsrf=ALeKk02...RDAbYQ4dUDCAY&uact=5

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 1 månad sedan #1328460 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad gör en akutenhet?
Jag vill gärna ringa akutenheten (AE) och gråta ut. Jag har ett obotligt (?) hjärtproblem och vill inte dö, jag är inte redo ännu. Tror ni man kan ringa dem och dryfta somatiska problem? Jag hoppas på det.
Mer
3 år 1 månad sedan #1328468 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad gör en akutenhet?
Fantasio,

För bara någon månad sedan gjordes det en EKG-undersökning på dig som inte visade något hjärtproblem. Har du glömt det?
Mer
3 år 1 månad sedan #1328476 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad gör en akutenhet?
Hur många ggr ska jag upprepa detta Fantasio? Du är inte fysiskt sjukt även om din rökning kan ge dig sjukdomar (som du ännu inte har). Du har en hjärtneuros och vill bli omhändertagen. Det är ett behov hos dig att skyla över dina psykiska problem på de fysiska som ger ångest men ändå ingen psykotisk ångest som är det värsta man kan ha. Dina idéer om en fysisk sjukdom är helt enkelt ett försvar.
Mer
3 år 1 månad sedan #1328601 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vad gör en akutenhet?
Hälsoångest. Hur försvinner den? Ibland får jag idéer om sjukdomar, men det går över efter ett tag. Senaste hälsoångesten är livmoderhalscancer, men jag får vänta ca 8 månader innan undersökning. Yay!