Vad gör en akutenhet?

Mer
3 år 2 månader sedan #1321634 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad gör en akutenhet?
Nej, jag tycker inte att det var svinigt. Vi talades vid i telefon på grund av pandemin. Annars hade vi träffats IRL. Det var smidigt och jag slapp åka 3 mil till psykiatrimottagningen.
Mer
3 år 2 månader sedan #1321638 av Cosmos
Svar från Cosmos i ämnet Vad gör en akutenhet?
Fantasio:

Varför blir du inlagd gång på gång? Ursäkta men du verkar inte ha någon psykos att tala om och jag undrar om du blir inlagd p g a depression och att du skrämmer alla att du ska ta ditt liv och i o m det får LPT. Du verkar vara klar i skallan men depressiv.
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1321644 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad gör en akutenhet?
Cosmos, jag tror inte heller att jag har psykos. Men brukar bli vårdad en månad i stöten. Hotar med självmord gör jag då rakt inte, det hoppas jag du förstår. Jag har depression då jag är i bottenslammet av befolkningen.
Mer
3 år 2 månader sedan #1321716 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad gör en akutenhet?
Om du inte hotat med självmord måste psykos varit orsaken till din tvångsvård. Du slarvar med medicinen och dricker för mycket alkohol, vilket gör dig sjukare. Sedan ringer du till psykiatrin titt som tätt och då avslöjar du ditt mående och blir inlagd.
Mer
3 år 2 månader sedan #1321734 av krokus
Svar från krokus i ämnet Vad gör en akutenhet?

Fantasio skrev: Jag har fått och betalat en räkning från vården. Läkarbesök den 4:e februari stod det. Jag har inte varit på något läkarsamtal. Kan de via telefonen ha bestämt med mig att jag skulle få träffa läkare och att jag glömt bort det och får betala ändå? Annars fattar jag ingenting.

Missar man ett inbokat besök hos vården får man en faktura hem.

"Du kan även bli skyldig att betala besöksavgiften om du inte kommer till den avtalade tiden, och inte har avbokat eller ändrat den."

www.1177.se/sa-fungerar-varden/kostnader...gar/patientavgifter/
  • Fantasio
  • Författare till inlägg
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
3 år 2 månader sedan #1323083 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad gör en akutenhet?
Tack, Krokus.

Det vore intressant att veta hur ofta du vänt dig till akutpsyk via telefonen. Själv har jag inget behov av dem längre då jag känner mig fullt frisk. När jag ringt har jag haft stort ångestpåslag och faktiskt varit i behov av vård. Nu håller jag måendet i schack på egen hand. Att jag oroar mig mindre för hjärtat är nog den största orsaken till att jag inte ringt AE, akutenheten.