Vad gör en akutenhet?

Mer
12 mar 2021 18:06 #1328987 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Vad gör en akutenhet?
Det här med din ångest är besvärligt.

Be Logga in ansluta till konversationen.

Mer
12 mar 2021 18:08 #1328988 av Geta
Svar från Geta i ämnet Vad gör en akutenhet?
Det verkar vara det samma med ångesten för Drummer.

Mer
12 mar 2021 18:15 #1328995 av Amandara
Ångest är ju plågsamt. Jag har en kp jag kan ringa på kontorstid. Han ringer tillbaka när han kan. Jag ringer rätt sällan och mest om medicinrecept. Men det att jag KAN nå honom gör. Att jag liksom inte behöver ringa. Jag vet att jag kan nå honom om jag behöver. På kontorstid det är förbehållet. Han har oxå rätt till fritid. Men det att jag vet att jag kan ringa gör att jag står ut när jag mår dåligt. Jag kan vänta till imorgon.

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
12 mar 2021 21:32 #1329038 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad gör en akutenhet?
Min kp är helt hopplös när det gäller att svara i telefonen. En värsta sortens latmask. Då får man härda ut, eller ringa AE och gråta en skvätt. Jag härdar oftast ut.

• Klanggedin
  • Klanggedin Profilbild
  • Hedersmedlem
  • Hedersmedlem
  • Noble and true with a heart of steel
Mer
13 mar 2021 03:16 #1329066 av Klanggedin
Svar från Klanggedin i ämnet Vad gör en akutenhet?
När jag har haft ångest brukar jag gå ut och promenera, oavsett tid på dygnet.. det hjälpe och sen kan jag sova.. 30 minuter brukar jag satsa på!

Mer
13 mar 2021 06:42 #1329078 av Amandara
Tråkigt Fantasio. Psykiatrin är väldigt ojämn kvalitetsmässigt, det har jag oxå märkt. Man kan iofs be om att byta kp. Men det är delikat och man måste våga. Det borde jag ha gjort mycket tidigare för jag har oxg haft stolpskott som kps. De kan ju brinna LITE för sina jobb iallafall.

Mer
13 mar 2021 12:21 #1329173 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vad gör en akutenhet?
Fantasio, försök få plats på ett gruppboende, där du kan vända dig till personalen för att få hjälp. Du behöver ganska mycket hjälp numera.

• Fantasio
  • Fantasio Profilbild Författare till inlägg
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • Ich bin der Bub vom Thüringen
Mer
23 mar 2021 19:27 #1331764 av Fantasio
Svar från Fantasio i ämnet Vad gör en akutenhet?
Nej, jag vill inte in på något boende. Vilken knäck för självförtroendet.

Jag leker med tanken på att ringa AE. Vill gråta en skvätt och bli tröstad. Men vad ska de kunna göra för mig? Är ju inte ute efter en inläggning. Vi är nog många som sitter ensamma och mår dåligt. Jag har precis tagit tio milligram Stesolid och väntar på effekt av dem, hoppas de ger mig lite lugn och ro. Jag kanske är prinsessan på ärten, jag vet inte. Jag vill ringa, men vet att det är en dum idé. Man får lätt gnällstämpel på sig. Senast jag ringde dem var när jag inte fick ut några Stesolid på apoteket, men de hänvisade mig till min mottagning. Tar jag upp resurser för andra mer behövande om jag ringer? Det brukar inte bli så långa samtal.

Sidan laddades på: 1.275 sekunder