psykisk energi

Mer
16 år 8 månader sedan #88615 av leva
psykisk energi skapades av leva
Ja, jag är väl så gott som ateist och jag tror möjligen på psykisk energi men samtidigt tycker jag inte att allt är logiskt. Skulle det göra mig till ingeting, ja kanske. Jag kanske inte ens existerar. Jag kanske bara tror det.
Mer
16 år 8 månader sedan #88616 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet psykisk energi
Hur stor är sannolikheten att en övernaturlig varelse påhittad av människan har skapat allt liv genom att knäppa med fingrarna? Har du räknat på det?.
Mer
16 år 8 månader sedan #88618 av leva
Svar från leva i ämnet psykisk energi
Jag tror inte att vi har mycket att säga till om i det stora hela. Jag tror på pysselbitar. Många bitar små blir nått stort.
  • Ready
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #88619 av Ready
Svar från Ready i ämnet psykisk energi

Niklas skrev: Du tror mycket t ex på psykisk energi och på darwinism och du är ateist.
Att Gud skulle finnas är tydligen enkelt att förkasta men att psykiska energier måste existera är uppenbart, menar du. Psykiska energier existerar oberoende av sagor. Eller?

Och sannolikheten att amöbors DNA-sekvens muterar till att bygga rymdfarkoster på några miljarder år är absolut över 75 % när du räknar ut den. Eller?

Ska vi slå vad om att det är logiskt fel i ditt bevis? Nej, du står för ingenting.


Vem riktar sig inlägget till?

Oavsett om gud finns eller inte så måste man hitta strategier som fungerar, och religion är en bevisligen stark drivkraft.
  • Ready
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #88628 av Ready
Svar från Ready i ämnet psykisk energi

Niklas skrev:

Ready skrev:

Niklas skrev: Du tror mycket t ex på psykisk energi och på darwinism och du är ateist.
Att Gud skulle finnas är tydligen enkelt att förkasta men att psykiska energier måste existera är uppenbart, menar du. Psykiska energier existerar oberoende av sagor. Eller?

Och sannolikheten att amöbors DNA-sekvens muterar till att bygga rymdfarkoster på några miljarder år är absolut över 75 % när du räknar ut den. Eller?

Ska vi slå vad om att det är logiskt fel i ditt bevis? Nej, du står för ingenting.


Vem riktar sig inlägget till?

Oavsett om gud finns eller inte så måste man hitta strategier som fungerar, och religion är en bevisligen stark drivkraft.


Nej precis. Huruvida gud existerat alla dessa år eller inte är inte avgörande. Det är nånting falskt i att ta upp den frågan om huruvida kreationism är precis sant eller falskt när det var darwinism och övertro på psykiska energier man kritiserade från början. Syftet i ateismen ser ut att vara att förneka moral.


Niklas, det verkar som om du är positiv till religionen? Isåfall, får man fråga vilken religion du föredrar? Min uppfattning är att ateismen ibland kan vara bra då man vill undslippa moral eler tackla ateister.
  • Ready
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #88653 av Ready
Svar från Ready i ämnet psykisk energi

Niklas skrev: Är de facto inte religiös men tycker att någonting borde startat tiden före Big Bang. Tomma ("nollkardinala") mängden {} är ett element. Har vi ingenting dvs tomma mängden bildar vi en mängd med 1 element {{}} och vi har en mängd med kardinalitet 1. Så alla tal kan egentligen härledas från tomma mängden.


Jag tror Simon Singh har skrivit en bok om Big Bang, har du läst den?

Har verkligen tomma mängden anknytning till Big Bang?

Har du provat day trading någon gång, isåfall går det att tjäna pengar på det eller är det för slumpartat? Jag har aldrig sysslat med day trading men jag misstänker att det kanske kräver stora summor att spela med...