psykisk energi

Mer
16 år 8 månader sedan #88681 av Sylviaplath
Svar från Sylviaplath i ämnet psykisk energi
Har läst någonstans att det är rätt många matematiker som mer eller mindre tror på Gud, 40%.
  • Ready
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #88716 av Ready
Svar från Ready i ämnet psykisk energi

Niklas skrev:

Ready skrev:

Niklas skrev: Är de facto inte religiös men tycker att någonting borde startat tiden före Big Bang. Tomma ("nollkardinala") mängden {} är ett element. Har vi ingenting dvs tomma mängden bildar vi en mängd med 1 element {{}} och vi har en mängd med kardinalitet 1. Så alla tal kan egentligen härledas från tomma mängden.


Jag tror Simon Singh har skrivit en bok om Big Bang, har du läst den?

Har verkligen tomma mängden anknytning till Big Bang?

Har du provat day trading någon gång, isåfall går det att tjäna pengar på det eller är det för slumpartat? Jag har aldrig sysslat med day trading men jag misstänker att det kanske kräver stora summor att spela med...



Aktiekursen är teoretiskt en s.k. Wienerprocess men det finns trend. Jag provar just nu ett program jag skrev m.h.a. Htmlunit och Httpunit (sök i google om du är intresserad) som varje timme loggar in och säljer allt som sjunkit 8 % och köper de 2 procentuellt mest stigande aktierna av de 10 mest per pris stigande. Har bara haft igång det i nån vecka eftersom programmeringen var fruktansvärt svår. Det ekonomiska problemet är att göra en bra köpregel. Sök på momentum och contrarian om du vill veta vilka strategier som är vanliga.


Tack för svaret. Angående ateism så verkar de flesta psykiatriker vara ateister och när jag påpekar deras omoral så njuter dem av att spotta mig i ansiktet.
  • Ready
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #88721 av Ready
Svar från Ready i ämnet psykisk energi

Sylviaplath skrev: Har läst någonstans att det är rätt många matematiker som mer eller mindre tror på Gud, 40%.

Hur som har jag en vän som tidigare forskat i matematik och fysik, och som upplyst mig om att ett av de stora problemen för ateisten att förklara är motsvarande 'korrigeringskoden' för DNA. Liknelsen har han hämtat från sitt forskningsområde, signal- och kodningsteori.


Fast även om gud finns så kanske det lönar sig att vara ateist, d.v.s. omoralisk i sitt handlande. Gud kanske inte lägger sig i hur vi människor lever här på jorden, möjligtvis kanske gud straffar människorna efter döden, antingen himlen eller helvetet. En sådan enkel lösning känns dock som en väldigt mänsklig konstruktion. Troligast är nog att vi har att göra med ett renodlat socialdarwinistiskt spel.
Mer
16 år 8 månader sedan #88722 av Geta
Svar från Geta i ämnet psykisk energi
Jag har stött på en psykiatriker som inte är ateist. :be
Mer
16 år 8 månader sedan #88731 av leva
Svar från leva i ämnet psykisk energi

Ready skrev: Angående ateism så verkar de flesta psykiatriker vara ateister och när jag påpekar deras omoral så njuter dem av att spotta mig i ansiktet.


Innan Moses kom till Sinai och tog emot stentavlorna med de tio budorden, tyckte han det var okej att mörda,stjäla osv? Det tyckte han naturligtvis inte. Han hade redan en moral. Att man måste vara religiös för att ha en moral är alltså ren bullshit.
Ungefär så här brukar antiteisten Christopher Hitchens svara när han får frågor om moral.
  • aivo
  • Besökare
  • Besökare
16 år 8 månader sedan #88738 av aivo
Svar från aivo i ämnet psykisk energi
jag är omnitroende.. ser tecken överallt o så.

allmänt flummig o så men det är ju ett karaktärsdrag av min personlighetsstörning..