Hur många olika diagnoser har du haft genom åren?

  • Axons
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #7281 av Axons
Svar från Axons i ämnet diagnoser
ja har vart under utredning länge och har bara aspergers syndrom som huvudiagnos men tycker ja har tourettes,damp med men de vill ingen snacka om . asperger är i mitt tycke rätt om man borser från sosial problem som är överdrivena med. kan någon förklara hur dom upplever paraniod szitsofreni tycker ja låter tourettes endel men skulle vilja höra .
Mer
19 år 4 månader sedan #7370 av glittercxnt
Jag gick med här endast för att jag är anhöring, så jag är inte schizofren själv.

Men jag har också fått diagnoser;
depression och paniksyndrom.
Mer
19 år 4 månader sedan #7372 av Nissegossen
Hej Glittercxnt! Det finns en sajt för anhöriga till sjuka med diagnosen schizofreni.

Lägger en länk till dig för du behöver också veta att du inte är ensam.
www.bredvid.tk/

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
19 år 4 månader sedan #7380 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet diagnoser
Axons,

Tourettes är mer att man har ofrivilliga kroppsrörelser, mumlar ord, harklingar och tics. Det är helt annorlunda än paranoid schizofreni med hallucinationer och vanföreställningar. Du kan läsa på följande sajt, vilka frågor en läkare ställer till en person med Tourettes
www.medical-library.org/journals ... 1_tics.htm
  • Axons
  • Besökare
  • Besökare
19 år 4 månader sedan #7404 av Axons
Svar från Axons i ämnet till admin1
tack för svaret admin1!
ja har endels kriterium för torettes förutom ofivilliga motoriska tics och sen uppföljer ja all kriterium för katatoni,aspereger syndrom men har inte haft halusinationen men vanföröreställningar får ju all om man inte får någon info utifrån då man är szitsoid tillbakadragen och inte ser på tv eller lysnar på radio som ex. och sen när de gäller svensson så har dom ju bara referens om samhelets regler och dess rangordning, och dom kan ha en massa vaneföreställningar utan att bli stämplade, så länge dom inte är hämmad av frustration och hakar upp sig på något och hamnar på sjukhus. kan nog säga att dom med szitsofreni tex så har låg rang jobbar inte bara mot sina bekymmer utan och mot folks vanerföreställningar,bild av dem.
enda utvägen är att bli rakt på sak och vara perfektionis och punklig för att övertala jurrin. en omöjlig uppgift tycker ja .
Mer
19 år 4 månader sedan #7670 av Isa-Alise
Sammanställning av det som skrivits hittills - dessa diagnoser har samma person fått tillsammans eller vid olika tillfällen:

Missbruk + kroppsliga besvär
Paranoid schizofreni + social fobi + fler vanföreställningar
Depression + psykoser med utbrott, hallucinationer, vanföreställningar, paranoia
Schizofreniform psykos + schizofreni NUD + depression + ångest + social fobi
Reaktiv psykos + schizofreni syndrom + schizofreni
Ospecificert psykotiskt drag + aspergers syndrom + hebefren schizofreni
Paranoid schizofreni + ev. schizoaffektivitet + depression
Schizotyp personlighet + paranoid schizofreni + social fobi
Schizoid personlighet + ospecifik schizofreni + depression
Olika kombinationer av borderline + psychosis NUD + depression + ångest
Aspergers syndrom + ev. Tourettes + ev. DAMP
Ätstörning + schizofreni + borderline
Borderline + borderline med psykosinslag + paranoid schizofreni
Depression + paniksyndrom

14 personer har hittills skrivit om sina diagnoser... det verkar som om alla som skrivit har eller har haft mer än en diagnos....

9 av 14 personer har någon form av schizofreni diagnos... 2 har andra psykoser

2 har eller har haft Aspergers syndrom...

6 personer har eller har haft personlighetsstörningar varav 4 borderlinediagnos...

6 personer har eller har haft depression...

3 personer har eller har haft social fobi...

1 person har eller har haft missbruk som diagnos...

1 person har eller har haft ätstörning som diagnos...