Röster och diskussioner

Mer
19 år 3 månader sedan #8189 av Moonlight
Jag har märkt en grej på mig, när jag tar en oxascand eller stilnoct innan sänggåendet och lägger mig, då efter typ 10-20 minuter, börjar jag höra diskussioner i mitt huvud, folk som diskuterar och pratar och sånt.

Jag besväras inte av detta, jag måste medge att det är ganska intressant att lyssna på det, så jag liksom lyssnar och lyssnar.

Är det vanligt att höra diskussioner i huvudet och fok som talar då man tagit sömntablett eller lugnande vid sänggåendet?
Mer
19 år 3 månader sedan #8223 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Röster och diskussioner
Stilnoct har hallucination som biverkan och det har också Oxascand fastän det är sällsynt för den sistnämnde.

Har man psykotiska besvär så hör man nog nästan normalt röster särskilt om man lyssnar efter det vid sänggåendet. Det är lugnt och stilla då och man är overksam. Det är ganska lätt att få hallucinationer då.

Jag har tidigare aldrig hört att någon skulle fått hörselhallucinationer vid insomnandet av sömnmedel. Jag har varit på sådana här forum några år nu, så jag har stött på en del frågor genom åren. Men det är ju inte otänkbart att du har rätt. Oxascand och liknande preparat uppges dock kunna förstärka effekten av antipsykotika så det talar lite grann mot.