Övergiven för att söka efter faror, kränkningar

  • Ricco
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 månader sedan #8611 av Ricco
Jag e satans rädd!!!Jag har tvångstankar i paranoia.

Jag kan prata med en person men när jag sitter i samma rum som två eller fler blir jag off.Jag har ett kontrollbehov som ska scanna allt...jag har fastnat i att jag mer eller mindre hela tiden avbryter mig själv genom att hitta avvikelser,misstänksamhet i min omgivning.Det blir så även projicerat omvänt,lägg då till att jag e rädd för att ge och ta kritik.

Jag e rädd för bemötande av människor.Jag scannar o läser av allt vad en människa kan sända ut.För det mesta har jag rätt i mina uttalande om människor men ibland är det nojjor.Om mitt medvetande inte hinner snappa upp mitt omedvetna så reagerar min kropp före på symtom från det yttre.
Jag e klyven,rädd,ochhar svårt att prata med flera människor samtidigt.Vet inte vem jag ska lyssna eller tala till när en fråga svaras eller besvaras.Vet ej hur länge mina ögon ska vila på vedebörande.Tittar jag för länge på någon kommer jag på mig att det är störande.Min hjuärna är korrumperad av satans änglar vad vet jag men va fan det finns inget annat än benzo o alkohol som funkar mot mina satans problem.
Tack för att ni tittade in i min hjärna en stund!
Mer
19 år 3 månader sedan #8725 av Admin1
Tvångstankar är ganska vanligt vid schizofreni. Det drabbar c:a 25 %. Det kan bestå att man ständigt tänker på vissa saker och att det kan vara svårt att kunna tänka på något annat. Ibland kan tvångstankar kopplas till tvångshandlingar. Vid tvångstankar brukar man behandla med SSRI-antidepressiva. Det brukar ofta ge effekt.

Paranoia är besvärande och brukar behandlas med antipsykotika. Det går också att minska paranoia med psykologiska behandlingar, som KBT. Man kan själv försöka motverka paranoia genom att ifrågasätta för sig själv om det verkligen är rätt. Det brukar minska då. www.viska.se/index.php/component ... n-paranoia

Det är ganska vanligt att man får problem när många människor är samlade. Det blir för mycket sinnesintryck att sortera och för stressigt för en.

Det finns på en del ställen sociala träningsprogram för att träna upp sig att umgås med andra människor. Programmen brukar vara väldigt uppskattade av de som får gå kurserna och till stor hjälp.
  • ========
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
19 år 3 månader sedan #8732 av ========
Hej, jag känner igen mig mycke i det du skriver, och det är inte bara människor med shizofreni som har paranoida van föreställningar.
Jag har varit missbrukande av benzo, ghb, alkohol, amfetamin och hash. Kan säga som så att det itne blivit lättare med någon av dessa. Möjligtvis alkoholen som gör en mer förbannad än vanligt, och dämpar ångesten under ruset. Resten har bara gjort att jag kommer längre ner i paranoida världen än innan.

Försök att prata med någon, till slut kommer känslorna av sig själv och sväljer dina rädslor som ett litet barn äter godis.