Drastiska färgbyten

Mer
19 år 2 månader sedan #9702 av Bortajag
När jag sitter på internet, vilket jag gör ganska ofta, så händer det ibland att man suttit på en massa vita sidor och plötsligt halkar in på en chockrosa sida med femtio rörliga giffar.

När det händer så flippar hela världen och hela rummet bli illgrönt och allting sprakar och väggarna lixom dansar genom rummet.
Det går över efter nån timme eller så, men för drastiska byten av färger/former eller mellan rörligt och stillastående får mig alltid att flippa.

Det är samma som om jag sitter o spelar datorspel. När jag slutar så har spelets fysik applicerats på verkligheten. Verkligheten ser inte ut som tex. quake men fysiken är den samma... hm, svårt att förklara. Världen blir lixom som nån slags mystisk bergodalbana. Sjukast blir det om jag spelar gamla pixliga spel, då verkligheten blir fyrkantig o totalskum.
Vet inte om jag mår så dåligt över det direkt, även om det kan vara lite irriterande ibland.

Någon som upplever liknande?
Mer
19 år 2 månader sedan #9712 av Zedd
Svar från Zedd i ämnet Drastiska färgbyten
Det som du beskriver har hänt mig några gånger, men har gått över ganska snabbt. Tror inte att du behöver oroa dig även om du kan uppleva det som obehagligt.
  • Besökare
  • Besökare
19 år 2 månader sedan #9726 av
Svar från i ämnet Drastiska färgbyten
epileptiker upplever väl sånt? eller har jag helt fel =/