känner någon igen något av det här?

Mer
15 år 2 månader sedan #182085 av Drummer
300 mg Seroquel Depot är en väldigt låg dos. Normaldos sa min läkare är 800 mg för att det ska fungera riktigt oftast. Jag tycker du ska testa att gradvis öka dosen till 800 mg, så mår du säkert bättre.
Mer
15 år 2 månader sedan #182124 av Admin1
Jag tror att du är psykosnära och skulle behöva tillfälligt höja dosen av Seroquel. Det kanske inte behövs så stor höjning egentligen. Tala med din läkare om det. Seroquel minskar också ångest och depression samt förbättrar sömnen, vilket är positivt. Försök att undvika stress. Sov tillräckligt och motionera allt du kan.
  • Joppe
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
15 år 2 månader sedan #184667 av Joppe
Svar från Joppe i ämnet känner någon igen något av det här?
Träffade läkaren i går, då vi hade avtalat tid.
Har nu fått tillskott i mediceneringen- Seroquel 400mg+lyrica 50mg.
Hoppas att det hjälper mot de besvär jag hade ett tag.
Fick ett samtal angående ev. nytt jobb i går. Det händer ju förbannat sällan.
Besvären kvarstår fast inte på samma sätt. Tråkigt när det blir försämringar, men det kan ju alltid bli bättre.
Nu hoppas jag verkligen på det nya arbetet.
Kan tillägga att Lyrica har märkbar effekt mot förstärkt ångest.

Nu i helgen ville farsan bjuda på en fika på stan, men gav återbud pga. någon halsåkomma. Kanske inte så intressant, men så var det.
Mer
15 år 2 månader sedan #184731 av aspie

Joppe skrev: Det enda jag nu har glädje av är att skuldbetalningen är över. Nu är jag fri från Kronofogden.

Vad utmärkt att du blev fri! Men det är så påfrestande att ha kronofogden i nacken att det kan förorsaka stress även efter att saken är över. Jag tror att det blir båttre med tiden, men det är bra att justera medicineringen efter dagens situation.
Mer
15 år 2 månader sedan #184822 av Admin1
Hoppas att doshöjningen av Seroquel och Lyrica förbättrar din situation. Det är också viktigt att sova tillräckligt och att försöka att undvika stress. Försök också att motionera så mycket som du orkar.

Det var ju fantastiskt att du redan har ett nytt jobb på gång!
:bravo: