asperger och schizofreni

Mer
14 år 8 månader sedan #239562 av mopa
Svar från mopa i ämnet asperger och schizofreni
Jag var tydligen ett besvärlit barn, för jag var långa tider på bup. .?
  • tsara
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 8 månader sedan #239593 av tsara
Svar från tsara i ämnet asperger och schizofreni
jaha ok, det känns som att de har alla dina symptom men vet inte hur de ska göra med samlingsnamnet. eller iofs du har diagnosen asperger men schizofreni t.ex. va krångligt. eller depresion med psykotiska inslag.

det fins så många beteckningar..
  • tsara
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 8 månader sedan #239595 av tsara
Svar från tsara i ämnet asperger och schizofreni

mopa skrev: Jag var tydligen ett besvärlit barn, för jag var långa tider på bup. .?


mopa, med mig var det så att jag gick på en kristen privatskola som ogärna kopplade in bup och dylikt.

dom nöjde sig med att ställa mig i skamvrån :( iaf, idag är jag säker på att jag hade varit föremål
för nån diagnostisk utredning, det hade säkert blivit asberger eller adhd, det är jag övertygad om.

men jag menar då att det skulle ha varit feldiagnosticerat eftersom psykiatrer jag träffat i vuxen ålder inte
alls verkar ha såna misstankar.
  • tsara
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 8 månader sedan #239597 av tsara
Svar från tsara i ämnet asperger och schizofreni
psr, hur menar du med delmängd, att autism "ingår" i schizofreni eller att man bara har autistiska drag?
Mer
14 år 8 månader sedan #239621 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet asperger och schizofreni

tsara skrev: jaha ok, det känns som att de har alla dina symptom men vet inte hur de ska göra med samlingsnamnet. eller iofs du har diagnosen asperger men schizofreni t.ex. va krångligt. eller depresion med psykotiska inslag.

det fins så många beteckningar..


Jag har beställt min journal, får se vad det står...
  • tsara
  • Författare till inlägg
  • Besökare
  • Besökare
14 år 8 månader sedan #239656 av tsara
Svar från tsara i ämnet asperger och schizofreni
men om du klarar stora klasser så bra PSR då är du ju socialt högfungerande, att klara ledarroller sådär är ju knappast nåt man tänker på som autistiskt. jag har inga problem med skolklasser heller nöär det gäller själva ledarrollen, det känns bra, men däremot blir jag väldigt "autistisk" av mig när det är släktträffar eller på fester/dylikt där jag verkligen inte passar in. men så kanske det är för alla. men jag kan inte dölja min vantrivsel.