diagnos?

Mer
14 år 5 månader sedan #252390 av Verner
diagnos? skapades av Verner
vad innebär diagnosen :Ospecificerad icke organisk psykos: ?? står så på mitt sjukintyg..

Är det samma sak som :psykos uns: om inte vad är skillnaden?
Mer
14 år 5 månader sedan #252392 av Geta
Svar från Geta i ämnet diagnos?
Det kan betyda att din psykos inte är utlöst av droger,
hjärntumör eller epilepsi.
Mer
14 år 5 månader sedan #252397 av MsTibbs
Svar från MsTibbs i ämnet diagnos?
Det är vad jag hört förut också. Jag fick diagnosen andra icke organiska psykotiska störningar (kroniskt hallucinatoriskt syndrom) och fick det svaret.
Mer
14 år 5 månader sedan #252433 av Evillynn
Svar från Evillynn i ämnet diagnos?
Ja, det är samma sak som psykos uns. Fick det på mitt sjukintyg för några år sedan. Det sa mig inte så mycket heller. Nu står det att jag har en schizofren sjukdomsprocess. Säger mig fortfarande ingenting.
  • omex
  • Besökare
  • Besökare
14 år 5 månader sedan #252494 av omex
[size=100:3fcbiste]Nu har jag tappat nästan allt vad livsvilja är.
Min familj lider av att se mig såhär. Döden e inte så hemsk.
Vill bara ha en ärlig chans[/size:3fcbiste]
[list:3fcbiste][align=center]1. Mobbad, utfr yst av alla i de lilla samhället jag växte upp. med båda päron alkisar.
2. Ingen ville ha med våran familj att göra. Jag var inte som alla utan sa vad jag tyckte.
3. 3år gammal var jag när jag hittade min vän Kristoffer ''tossa'' Karlman.
4. 11 omhändertagen av sos och började röka brass.
5. Tossa flyttar till stan och de e jag och han igen.
6. Jag blir kuggad från 7e klass
7. Redan i lågstadiet började jag känna mig värdelös och att måsta gå privat känndes ufo
8. 9an kom jag ut till tossa och förtroendet växte.
9. Efter 9an tog jag sabbats år. Då började man ta piller sub och tjack, höll mig annars bara till brajj.
10. var 17 och började yrkes;Media och kommunikation. Ända gången jag kännt mig normal
11. Gick 1a året, bäst i yrkesämnena i klassen men matte, kemi & fysik under så blev kuggad.
12. Sen dess har tossa och jag alltid varigt med varandra, knarkat, gjort fan.
13. När jag slutat skolan började jag på tjack. Efter 8 månader tog en nära tjejkompis sitt liv.
14. Tossa och jag gick några månader till, sen bestämde jag för att sluta med tjack så jag börja med sub ist.
15. Var 18 när jag blev sinnessjuk, Fick psykos på syra och snedtrippade i 3 månader.
16. Alla mina pundarvänner dissade, ingen pratade med mej utom tossa som var orolig.
17. Alla läkare sa att jag sökte narkotika tills det kom en svensk läkare som diagnoserade mig tvärt så jag fick medecin. Börja gråta för det var någon som äntligen trodde på mej.
18. 8 månader flöt på, skulle få suboxone vård men istället stängde dom av min vård på grunderna att de var olagligt i finland att ge båda. MEN SYRRAN HAR JU FÖR HELVETE METADON OCH bens.
19. Var 19 när dom stängde av mig. Det tog 2 år att få tillbaka bensen. Läkaren berättade att Hon inte fick ge mej någon bens för Missbrukarvårde.
20. I februari fick jag 4mg x och 16 tex. Tossa var på behandling men gav upp och flyttade in till mig i början på maj.
21. Livet höll äntligen på le mot oss. Han var ren, jag hade vård. 2 dagar efter midsommar är tossa död.
22. Mitt liv är i bitar, de är en del av mig som inte fins längre. En vänskap 20 år gammal, ömsesidig tillit och kompiskärlek borta. Jag sitter och gråter nu när jag skriver om tossa.
23. Jag begravde min vän en väcka efter, steg inte upp på 2 till. Sen fick jag ett mess att jag blivigt av med vården pga att jag missat 3 urinprov.[/align]
[/list:u:3fcbiste]

Det känns som att jag sattes i en mardröm. Jag menar. Allt är åt helvete och mer kommer gå åt helvete. Nån som kan ge ett tröstande ord eller en fet klackspark. Vilketsom
Mer
14 år 5 månader sedan #252527 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet diagnos?
omex,

Det låter jobbigt med både psykiska besvär och missbruksproblem. Det bästa då är att få vård av båda problemen samtidigt. Om de har casemanager som håller i behandlingen så är det väldigt bra. Tyvärr har vården av missbruk i kombination med psykiska besvär varit bristfälligt, men den håller på att förbättras på många ställen.