Om bristande sjukdomsinsikt

Mer
11 år 11 månader sedan #480006 av Bitte
Jag mådde jättebra en tid då jag gjorde stordåd med mina insändara och debattartiklar om både det ena och det andra. Jag skickade mina förslag till regering och riksdag och ligger bakom en stor samhällsförvandling i Sverige. Om vad vill jag inte gå in på.
Men innan den tiden mådde jag hemskt likaså efter den tiden.
Man kan göra stordåd och vara sjuk samtidigt. Stordåden ingår i sjukdomsbilden. Och har man tur nappar några på ideerna.
Mer
11 år 11 månader sedan #480019 av Geta
Svar från Geta i ämnet Om bristande sjukdomsinsikt
Ju mer sjukdomsinsikt man har ju mindre får man gjort. Det mest avancerade jobbet hade jag när jag var som sjukast och faktiskt psykotisk. Sedan jag har fått full sjukdomsinsikt vågar jag ingenting.
Mer
11 år 11 månader sedan #480021 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Om bristande sjukdomsinsikt
Ja, i början är det lite skämmigt på nåt sätt.
Mer
11 år 11 månader sedan #480038 av Nissegossen
Jag har också skickat insändare och faktiskt det blev den förändring jag skrev om, till punkt och pricka!

De Göteborgare som var med på den tiden kunde se den förändringen över hela stan.

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 11 månader sedan #480043 av jiva
Svar från jiva i ämnet Om bristande sjukdomsinsikt
Bitte, var det med medicin du mådde hemskt innan och efter, eller var det utan? Jag mådde ganska bra först när jag "blev sjuk", utförde väldigt viktiga saker, men sen gick det överstyr på nåt sätt. Jag klarade inte av att hålla koll på alla människor jag skulle hålla koll på och det kom in allt mer elaksinnade krafter som jag hade svårt att hålla tillbaka. Sen blev det LPT och medicin.

Nu i efterhand tänker jag att jag borde skött det hela på ett bättre sätt, att det inte borde behövt gå överstyr, för då skulle jag fortfarande kunna göra det där viktiga, men jag vet inte.
Mer
11 år 11 månader sedan #480046 av Bitte
Svar från Bitte i ämnet Om bristande sjukdomsinsikt
Jag var omedicinerad. och omedveten om min sjukdom. Men som jag ser det nu borde jag ha sökt hjälp för många många år sen bara man haft sjukdomsinsikt.