Schizofreni och Borderline

Mer
19 år 10 månader sedan #2026 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Schizofreni och Borderline
Hej!

Att ha sjukdomsinsikt innebär att man vet om att man har en viss sjukdom. Drygt hälften påstås ha sjukdomsinsikt vid schizofreni, men det är säkert komplicerat. En del kanske förnekar att de har schizofreni för att sjukdomen har så negativ klang dvs stigma. I alla fall är det inte bra för medlemsantalet för denna sajt att problem med sjukdomsinsikten stör för annars kunde vi vara dubbelt så många.

Det finns en sajt på Internet med självdiagnostik av en mängd olika psykiska sjukdomar. Det kostar 10 USD (80 kr) och då får man testa sig obegränsat på alla sjukdomar de har under 10 dagar. Sajten drivs av en kanadensisk psykiatriker Dr Long
www.mentalhealth.com/

Admin
Mer
19 år 10 månader sedan #2032 av Maran
Svar från Maran i ämnet Schizofreni och Borderline
Hej!

Ny här, jag testade Dr Longs hemsida. Tyvärr har jag tappat mitt visakort, så jag undrar om det finns någon annan hemsida för självdiagnostik som inte kostar något? Och som kanske är på svenska?

Hälsningar FF
Mer
19 år 10 månader sedan #2033 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Schizofreni och Borderline
Välkommen!

För ångest och depression finns det gratistester på svenska t.ex
www.deprimerad.net/
För andra besvär känner jag inte till några gratisställen. Dr Longs diagnostik var gratis tills för 2-3 år sedan, då han började ta betalt för att slippa annonser om läkemedel på sajten.

Admin