Ironi

Mer
11 år 5 månader sedan #540657 av Mimngla
Ironi skapades av Mimngla
1. Får reda på att jag har en viss sjukdom, PCO, polycystiskt ovariesyndrom, detta kan leda till att man inte kan få barn. Jag har längtat efter barn hela livet.

2. Blir ledsen för det

3. Blir så ledsen för det att en ny sjukdom utlöses : Polymorf psykos

4. Får medicin för psykosen

5. Blir symptomfri

6. Får mitt PCO kraftigt förvärrat pga medicinen jag tillskrivits

7. Får reda på att min psykossjukdom inte kan hållas i schack utan mediciner. Att jag är i ett sårbart läge och det är inte läge att sluta. ( Har ätit min psykosmedicin i fyra, snart fem år nu).

8. Får inte medicin för mitt PCO då de säger att detta krockar med medicinen för psykosen
9. PCOn förevigt förvärrad. Än svårare att få barn, en stor anledning till att jag blev sjuk.

Men jag antar att ett liv utan psykos är värt priset för att leva ett liv utan barn
Mer
11 år 5 månader sedan #540668 av Amandara
Svar från Amandara i ämnet Ironi
För mig får det lov att vara det, jag kan inte leva utan psykosmedicin och sjukdomen i sig gör att jag aldrig skulle orka ta hand om ett barn på heltid fastän jag jättegärna skulle VILJA ha barn. Jag har kommit över det nu men ett tag hade jag värsta slitningarna i mig över att jag så gärna ville ha barn men att det rent praktiskt såg så omöjligt ut. Det är en sorgeprocess att släppa den starka driften att få barn....... Jag säger inte att det absolut är rätt väg för DIG att gå, men..... du ser också ut att ha oddsen emot dig. :hjärta
  • Jocke
  • Offline
  • Jubelhedersmedlem
  • Jubelhedersmedlem
  • raka spåret är enklare än kringelikrokar!
Mer
11 år 5 månader sedan #540674 av Jocke
Svar från Jocke i ämnet Ironi
Ja, jag kan berätta om att jag förmodligen är steriliserad redan som fjortonåring, när jag låg inlagd på sjukhus efter att jag hade blivit omkullknuffad, när jag skulle hoppa på bussen vid skolan när det var avslutning på dagen. Jag kunde ha fått mitt knä krossat av busshjulen, istället trampade andra på mitt knä så att jag fick en utgjutning på den. Men i alla fall, denna läkare skulle stopppa in en spruta i ljumsken, jag minns inte anledningen men han rörde sig ganska oprovocerat in mot centrum där spermierna tillverkas tror jag. Det är rakt ovanpå snoppen sägs det? Så jag flännade en gång när det gick för mig med en tjej, då jag visste att det inte kunde bli ett barn. Hon sade bara, att det är svårt att bli med barn. Detta är en livstids ångest för mig, att andra kan bestämma hur jag ska leva mitt liv. Men med mitt schizofrena tillstånd, så skulle jag ha varit en dålig pappa i vilket fall som helst, även om man räknar bort min dåliga hörsel.

Vars är världen på väg?
Mer
11 år 5 månader sedan #540771 av Nissegossen
Svar från Nissegossen i ämnet Ironi

Finns numera här viska.richardhandl.com/index.php Viska 3.1 om schizofreni forum
Mer
11 år 5 månader sedan #540903 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Ironi
Mimngla,

En medicin som används vid diabetes, som heter metformin och som finns i tablettform kan kanske lindra de biverkningar, som du får av antipsykotikan. Läs mer här:
www.viska.se/index.php/nyheter/2 ... verkningar