Vart tog trollen vägen?

Mer
18 år 3 månader sedan #31126 av Graatass
Svar från Graatass i ämnet Vart tog trollen vägen?
Ja, vi har nog en övertro på vad den genetiska forskningen kan åstadkomma. Själv betraktar jag DNA ungefär som vilket stjärntecken man är född i. Det är roligt att veta, men det förändrar ingenting egentligen.
Summan är konstant.
Mer
18 år 3 månader sedan #31137 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet Vart tog trollen vägen?
Jag tror att ett tiotal olika gener kan vara inblandade i schizofreni och de samverkar med olika miljöfaktorer så att sjukdomen utlöses. Om man kunde göra så att sjukdomen försvann genom att manipulera med generna så är jag positiv till det om det är säkert. Jag tror dock inte att det är så stor chans att det kommer att ske. Däremot kanske genforskningen kan leda till att man kommer fram till vad som exakt orsakar sjukdomen - det blir lättare då att försöka hitta bättre läkemedel mot schizofreni. Dagens antipsykotika är egentligen otillräckliga för 70 %.
Mer
18 år 3 månader sedan #31207 av Frenia
Svar från Frenia i ämnet Vart tog trollen vägen?

Graatass skrev: Jag gillade verkligen den där hallucinationen med trollen med förkläden! Förstår att hallucinationer måste vara verkligen förvirrande, eftersom man just för stunden inte riktigt vet vad som finns och vad som inte finns....


Haha, så nu pratar folk om mina vanföreställningar även här! :lol:

Det var rätt kul efteråt. Men jag hade konstiga känslor i min hallis..

Reagerade inte så mycket på att det var rymdtroll i röda förkläden. Dom hade förövrigt inga kläder på sig alls (förutom förklädet), 2.5 m långa och en del var cykloper. Känslan var mer: "Usch.. vad gör dom här? Varför tittar dom på mig? Hur kom dom in?" Kände mig otroligt kränkt. Det tog nästan en hel dag innan jag förstod att dom faktiskt aldrig varit i mitt sovrum.

Berättade för sambon när jag var "inne" i tron om att dom fanns. Då började han skratta. Oj vad jag kände mig liten och arg. Misstrodd och hemsk. Blev jätteledsen och gick och la mig.

När jag vaknade skämdes jag lite men sen gick det över i goda skratt.

Har även sett krabbsälare. Också lite vrickat :rolleyes: