knäppt?

Mer
9 år 7 månader sedan #690546 av Fragile80
knäppt? skapades av Fragile80
När jag tittar mig i spegeln så känns det inte som att det är jag, utan nån annan som tittar tillbaka, men jag vet att det är jag. Det är obehagligt. Gjorde en min, spärrade upp ögonen, då blev jag rädd som fan.
Nån mer som upplevt detta?
Det är jävligt obehagligt.
Mer
9 år 7 månader sedan #690547 av Geta
Svar från Geta i ämnet knäppt?
I början av min schizofreni upplevde jag detta. Har vant mig vid att inte känna igen mig.
En gång gick jag mot en spegel i en trappa på ett hotell. Jag trodde att det var en annan
person, som jag mötte.
Mer
9 år 7 månader sedan #690548 av lärjungenMatteus
Svar från lärjungenMatteus i ämnet knäppt?
7 Detta är alltså situationen: de flesta judar har inte fått det erkännande från Gud som de söker efter. De som Gud har utvalt har gjort det, men de andras ögon är förblindade.

8 Det är vad våra Skrifter menar när de säger att Gud har låtit dem somna och tillslutit deras ögon och öron, så att de inte förstår vad vi talar om när vi berättar för dem om Kristus. Och så är det än i dag.
Mer
9 år 7 månader sedan #690568 av Jesus/magnus
Svar från Jesus/magnus i ämnet knäppt?
speglar ljuger.

John 8:31-32.
Mer
9 år 7 månader sedan #690571 av Utomjordingen
Svar från Utomjordingen i ämnet knäppt?
Jag ser bara mig själv i spegeln när jag rakar mig varje morgon. Har inga behov att titta in mig själv in i spegeln.
Mer
9 år 7 månader sedan #690615 av Admin1
Svar från Admin1 i ämnet knäppt?
Det är antagligen depersonalisation, som du har. Depersonalisation innebär att man blir overklig och det räknas som ett dissociativt symptom. Förekommer vid en rad psykiska besvär och inte bara schizofreni. Du kan försöka med avslappning vid sådana besvär.